טלוויזיה סמסונג B7000 - מבטיחה אך יקרה

אוהבים את הטכנולוגיה, אך כרגע מדובר בהפרשים כספיים של כמה עשרות אחוזים בין מסך LCD למסך LED ■ מומלץ לחכות עם הקנייה, עד שגם יצרניות אחרות יצטרפו לשוק, מה שוודאי יגרום לירידה במחירים

שוק מוצרי הטלוויזיה עבר מספר שדרוגים בשנים האחרונות, החל מהפיכתן של טכנולוגיות ה-LCD והפלזמה לנפוצות בכל בית ועד לחדירת תקן ה-HD כמעט לכל מסך שנמכר היום. הדור הבא של המסכים השטוחים הוא טכנולוגיית ה-LED, שהגיעה לישראל בשבועות האחרונים.

עיצוב: סמסונג היא הראשונה להשיק מסך LED בארץ. הדגם שבדקנו הוא B7000 בגודל 46 אינץ', הכולל תפריטים בעברית.

הדבר הראשון בו מבחינים בטלוויזיה הוא העיצוב שלה, הכולל מסגרת שחורה מבריקה המשלבת גימור שקוף ועובייה 2.99 ס"מ - מעט פחות מעוביו של טלפון סלולרי ממוצע כיום. העובי הדקיק מאפשר לתלות את הטלוויזיה בסלון, כאילו הייתה תמונה. פרט נוסף בעיצוב הוא השלט, שנבנה בצורה ארגונומית נוחה מאוד לאחיזה ביד, הכולל תאורה אחורית בכפתורים, שמאפשרים להתמצא בהם גם בחושך.

סמסונג LED7000_46

איכות תמונה: על מנת להבין עד כמה טלוויזיית LED משדרגת את התמונה לעומת מסכים מהטכנולוגיות שפועלות היום בשוק, הדרך הטובה ביותר היא לצפות במסך הזה. אנחנו צפינו במסך של סמסונג מספר ימים וכאשר חזרנו למסך ה-LCD שלנו, התמונה נראתה פשוט חיוורת. הדגם של סמסונג מצליח לספק תמונה עם צבע שחור מבריק וצבעים חדים, שפשוט עושים כיף בעיניים.

יכולות מתקדמות: המסך של סמסונג מגיע עם יכולות אינטרנט שכוללות מספר ווידג'טים שמתעדכנים מהרשת, מה שמאפשר לקבל מבזקי חדשות, עדכוני מזג אוויר או אפילו לצפות בקליפים מאתר YouTube. הבעיה היחידה היא שכרגע השירות הזה לא עובד בארץ וגם עדיין לא ידוע מתי הוא יגיע לכאן.

תכונה אחרת של המכשיר היא המדיה סנטר המשולב במסך, אשר באמצעותו תוכלו לצפות בתמונות, בקבצי וידיאו ולהאזין לשירים. המסך כולל שתי כניסות USB, המאפשרות לחבר כונן קשיח ולצפות במספר רב של סוגי תכנים, כך שסרטונים בפורמט DIVX שהורדו מהאינטרנט יתנגנו ללא בעיה. למרבה הצער כתוביות בעברית בפורמט SRT לא ניתנים לצפייה.

חיסכון בחשמל: בהתאם למגמה הירוקה, מסך ה-LED עשוי מחומרים ידידותיים יותר לסביבה, ומציע צריכת חשמל נמוכה בלחיצה בודדת על כפתור יעודי. הבעיה היא שכאשר משתמשים בכפתור זה התאורה האחורית של התמונה נחלשת ואתם תקבלו חוויית צפייה באיכות נמוכה. שיטת החיסכון הזו מוכרת מאוד מעולם המחשבים הניידים, אולם בעולם זה הלקוח מוכן "לסבול" מאיכות תמונה פחות טובה, כדי שהבטרייה של המחשב שלו תחזיק זמן נוסף. במקרה של צפייה בטלוויזיה בבית, לא סביר שלקוח שקונה טלוויזיה ב-21,380 שקל יהיה מוכן להשתמש באופציה הזו ולוותר על איכות התמונה. יחד עם זאת, מסכי LED אמורים לצרוך פחות חשמל לעומת טלוויזיות LCD, גם ללא הפיצ'ר של סמסונג.

בשורה התחתונה: החוויה הראשונה שלנו עם ה-LED גרמה לנו לאהוב מאוד את הטכנולוגיה הזו. יחד עם זאת, כרגע מדובר בהפרשים כספיים של כמה עשרות אחוזים בין מסך LCD למסך LED, מה שממצב אותה כמוצר פרימיום. למי ששוקל לקנות טלוויזיית LED מומלץ לחכות עם הקנייה, עד שגם יצרניות אחרות יצטרפו לשוק, מה שוודאי יגרום לירידה במחירים.

מחיר: 21,380 שקל.

ציון: 9.