דלק נדל"ן שוקלת לצקת את החניונים בבריטניה לקרן ריט חדשה

המהלך יביא לקיטון באחזקותיה של דלק נדל"ן באמצעות החברה הנכדה DGRE - כך שיתרום להקטנת התחייבויותיה

בדלק נדל"ן מתכננים להקים קרן ריט שתירשם למסחר בלונדון ולתוכו תוכנס האחזקה של החברה ב-130 חניונים ברחבי בריטניה אשר מושכרים ל-35 שנה לרשת החניונים הבריטית NCP האחראית לתפעולם.

החניונים הינם בבעלות מלאה של DGRE, או בשמה המלא דלק גלובל Real Estate, חברה נכדה המוחזקת באמצעות החברה הבת בבעלותה המלאה, דלק בלרון בינלאומי. DGRE נמחקה לאחרונה מהמסחר בבורסה המשנית בלונדון (ה-AIM) ובין בין בעלי המניות של החברה ניתן למנות את דלק בלרון בילנאומי (81.5%), דלק נדל"ן במישרין (3.5%) וגם את המשקיעים המוסדיים פנמור גורדון ורוטשילד.

החניונים מוערכים בכ-400 מיליון ליש"ט. DGRE תצטרך להקטין את אחזקתה במסגרת החוק הבריטי הנוגע לקרנות ריט, כך שחלק מהאחזקות יועברו לגופים מוסדיים, עימם מקיימת דלק נדל"ן מפגשים. מדובר בגופים מוסדיים המחזיקים באגרות חוב של דלק נדל"ן, אשר יקבלו אחזקות בקרן הריט תמורת האג"ח שברשותם.

ההמרה הזו תבוצע על-פי הערך המתואם של האגרות (כלומר, על פי השער שאיגרות החוב אמורות להיסחר בו בשקלול הפרשי הצמדה וריבית שטרם חולקו, א"ו). בצורה כזו, תוכל דלק נדל"ן להקטין את מצבת החובות שלה, הן לבנקים והן למחזיקי האג"ח, ולהקטנת נטל המס.

קרן ריט (REIT - Real Estate Investment Trust, השקעה בנדל"ן בנאמנות) היא שותפות נדל"ן סחירה שעליה לחלק דיבידנד שנתי של יותר מ-90% מהכנסתה החייבת במס. מרבית הכנסותיה של קרן הריט צריכות לנבוע מנכסים מניבים או מריבית על משכנתאות. כקרן ריט, פטורה השותפות מתשלום מס הכנסה, בו חייבים השותפים הזוכים לדיבידנד.

איליק רוז'נסקי, מנכ"ל דלק נדל"ן, אמר ל"גלובס" כי "כפי שהצהירה החברה בעבר, היא בוחנת רעיונות יצירתיים שייתנו מענה וביטחון למחזיקי האג"ח שלה. הרעיונות נבחנים ברמה המקצועית וכפופים למכלול בדיקות מבחינה מיסויית, משפטית וכלכלית ולקבלת אישורים מבנקים בארץ ובחו"ל. לכשתתגבש התכנית, החברה תדווח לציבור כמקובל וכמתחייב".