חברה קוריאנית בוחנת טכנולוגיות ישראליות בתחומי מים וחקלאות

כמו-כן, החברה בוחנת אפשרות להשתלב בישראל כיבואנית רכב מקוריאה. כך נודע ל"גלובס"

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

חברת האחזקות הקוריאנית Enterprise Sinchun בוחנת טכנולוגיות חקלאות, מים וציוד רפואי ישראליות לשם השקעה. כמו-כן, החברה בוחנת אפשרות להשתלב בישראל כיבואנית רכב מקוריאה. כך נודע ל"גלובס".

סינצ'ון היא בעלת הזיכיון הבלעדי להפצת מכשיר הבייבי סנס בקוריאה, שהוכר במדינה המזרח אסיאנית כמוצר רפואי וכבר נמצא בשימוש בשבעה בתי-חולים ממשלתיים בה.

כעת מחפש נשיא ובעלי סינצ'ון, ג'יי הונג יו, לשכפל את ההצלחה בצורת השקעה בטכנולוגיות שיש להן דרישה בארצו.

הקשר של ג'יי הונג יו לישראל נעשה באמצעות איש העסקים איציק יונה, אשר בבעלותו חברת Yonaco לייזום ולליווי עסקים ועסקאות בישראל ובקוריאה. יונה הוא הנציג של סינצ'ון בישראל, ובמקביל הוא גם מתווך עסקאות עבור ישראלים בקוריאה.

ג'יי הונג יו הוא בן משפחת הון קוריאנית, שמחזיקה בקבוצה בעלת תחומי עיסוק מגוונים, ובהם בנייה, בנקאות וסחר. סינצ'ון היא חטיבה בקבוצה, בניהולו, המגלגלת מחזור של עשרות מיליוני דולרים.

הקשר בין יונה לאיש העסקים הקוריאני נוצר לפני שלוש שנים, לאחר שבתו הקטנה נפטרה במצב המכונה מוות בעריסה. יונה סיפר לו על מכשיר הבייבי סנס, והתוצאה הייתה כאמור שסינצ'ון החדירה את המכשיר בהצלחה לשוק הקוריאני. "זה לא פשוט להכניס מוצר ישראלי לקוריאה ולקבל את אישור מנהל המזון והתרופות הקוריאני, שהוא גוף מאוד נוקשה", מספר יונה.

כעת ג'יי הונג יו מתעניין באפשרות להשקיע בתחומים נוספים. השבוע הוא נפגש בישראל עם חברת בלו איי, כדי להתעניין בפתרונות ניטור מים, ועם נציג חברת ציוד רפואי שמשלים את הקו של בייבי סנס. בין היתר, הוא גם בודק כאמור אפשרות להשתלב בשוק הישראלי כיבואן מקביל של רכב מקוריאה.

לדברי יונה, הפער בין התרבות העסקית הישראלית לזו הקוריאנית הוא עצום. "בקוריאה עושים עסקים על פתילייה ובארץ עושים עסקים במיקרוגל", הוא אומר. "חשוב להם להתחיל בהשקעות קטנות ובשיתופי פעולה עסקיים קטנים, ואני מעריך שההשקעות הראשונות לא יחצו את המיליונים הבודדים לכל חברה". לדבריו, סנצ'ון מתעניינת גם בסטארט-אפים אבל בכאלה שכבר נמצאים בשלב של מסחור.