ההסתדרות יוצאת במכרז למציאת מתפעל לקופות הגמל המפעליות

אגף הפנסיה בהסתדרות מחפש גופים מתפעלים ל-20 מיליארד שקל ■ מדובר בהמשך למכרזים לניהול השקעות הקופות המפעליות ומכרז הברוקראז' שערכה ההסתדרות בשנתיים האחרונות

ההסתדרות פתחה בהליך לבחירת גופים למתן שירותי תפעול ל-19 קופות גמל מפעליות וענפיות וקרנות השתלמות ענפיות המנהלות יחדיו נכסים בהיקף העולה על 20 מיליארד שקל. בכך משלימה ההסתדרות מכרזים שקיימה בעבר בתחומי ניהול השקעות נכסי קופות מפעליות ומכרז לשירותי הקניה ומכירה של ניירות ערך (הברוקראז'), מתן שירותי משמורת לניירות ערך (קסטודיאן) ולמתן שירותים נלווים נוספים, עבור קופות הגמל המפעליות.

אגף הפנסיה ושוק ההון של ההסתדרות, בראשות עמי כהן, פתח בהליך הבחירה ומכוון לחברות הביטוח, הבנקים וגופים פרטיים, שנדרשו לשלוח את הצעותיהם במסגרת ההליך עד ה-26 ביולי. עמלות התפעול שגובים כיום הבנקים מקופות גמל שמכרו לשוק החוץ בנקאי בעקבות יישום רפורמת בכר עומדת על 0.1% מהנכסים הצבורים בקופות המתופעלות על ידם.

לדברי עמי כהן, יו"ר אגף הפנסיה בהסתדרות, "הליכי הבחירה הקודמים שהוביל האגף הוזילו את העלויות לעובדים החוסכים כספים בקופות הגמל הענפיות בכ-25%. במקביל הליך הבחירה תורם להגדלת סל השירותים שמקבלות הקופות כמו גם לאיכות סל השירותים. גם הליך זה צפוי להשביח את סל השירותים ולהוזיל את העלויות. מדובר בסכום לא מבוטל שבמקום שיעבור לספק השירות מגיע ישרות לכיסו של העובד".

בסופו של המכרז ימליץ אגף הפנסיה של ההסתדרות לקופות וקרנות ההשתלמות החברות בהליך, על הגופים המתפעלים שיבחרו לספק את שירותי המידע הניתנים לעמית בקופה לרבות שירותי מחשוב, אתרי אינטרנט, דו"חות לעמיתים, טיפול ברישום הלוואות, טיפול ברישום הפקדות ומשיכות ורישום תשואות.

קופות הגמל וקרנות ההשתלמות לגביהן יוצאת ההסתדרות במכרז הן של עובדי עיריית ת"א-יפו, קרן ההשתלמות של עובדי מנהל, קרן רום של עובדי הרשויות המקומיות, קרן רעות, קרנות למורים - גל גמל והגומל, קרן השתלמות למשפטנים, קופת התמלוגים של האוניברסיטה העברית, קרן אל על, התעשייה האווירית, קרן הביוכימאים (ק.ס.ם), קרן האחים והאחיות, הסתדרות האקדמאים במח"ר, עיריית חיפה, והקרנות שובל, עוצם, קלע, שדות וקו הבריאות.

את ההליך מובילים מטעם אגף הפנסיה בהסתדרות אבי יחזקאל, אבי עייש והיועמ"ש של האגף, עו"ד חני חורש וכן עו"ד גלית שלום קדוש.