מיטב: קופות הגמל מחקו כמעט כל הפסדי 2008 בחצי שנה

בבית ההשקעות מעריכים כי התשואה הממוצעת בקופות גמל עמדה על 2.5%-3% ביוני - בשל תרומת האפיק האג"חי - אגרות חוב ממשלתיות וקונצרניות

במיטב מעריכים היום (ד') כי קופות הגמל מחקו תוך חצי שנה כמעט את כל הפסדי 2008. זאת, כיוון שעל-פי האומדן שבנו, התשואה המשוקללת של הקופות מתחילת 2009 עומדת על כ-19.4% בממוצע.

בבית ההשקעות מעריכים כי התשואה הממוצעת בקופות גמל עמדה על 2.5%-3% ביוני. בין קופות אלו ניתן למנות את גדיש, עצמה, תמר, קה"ל, כנרת. זאת, בשל תרומת האפיק האג"חי - אגרות חוב ממשלתיות וקונצרניות כאחד. כך למשל, ניהנו האג"ח הממשלתיות מעליות שערים עקב המשך התערבות בנק ישראל בשוק על-ידי רכישות של אגרות חוב בהיקפים גדולים.

עם זאת, יצוין כי קיימת שונות גדולות בין הקופות, דבר המביא את מיטב להעריך כי ביוני ינועו התשואות בטווח 2.5%-4.5% ובמחצית השנה כולה 18%-40%. זאת, על רקע היותה של מחצית השנה הראשונה של 2009 אחת הטובות שנרשמו אי-פעם בשוק ההון הישראלי. "התשואות הן תמונות ראי לתשואות השליליות העמוקות של שנת 2008, ובעיקר בסופה - וזאת בהתייחס בראש ובראשונה למניות ולאגרות החוב הקונצרניות".

בקצה העליון של טוווח התשואות נמצאות קופות המתמחות באפיק המנייתי. זאת, למרות שבחודש יוני התאפיים אפיק זה במגמה מעורבת, לאחר מספר חודשי עליות רצופים - ובכך מיתן את העלייה המצרפית.