ענף תעודות הסל רושם שיא - כ-40 מיליארד שקל נכסים

גייס ביוני כ-650 מיליון שקל, ומתחילת השנה כ-5 מיליארד שקל ■ גיוסי התעודות המנייתיות בלטו לחיוב, והגיוסים לתעודות האג"ח התמתנו

חצי שנה של צמיחה מרשימה עברה על ענף תעודות הסל. מתחילת השנה צמח בכ-10 מיליארד שקל, שהם 35%, והוא מנהל כעת כ-40 מיליארד שקל. באוגוסט האחרון, טרם פרוץ המשבר בשווקים, עמדו נכסי הענף על כ-38 מיליארד שקל, כך שתוך פחות משנה הוא חזר לקדמותו, ואף רשם שיא חדש.

מחצית מצמיחת הענף מיוחסת לעליית ערך הנכסים בעקבות הראלי בשווקים, ומחציתה לגיוסים בהיקף של כ-5 מיליארד שקל. ביוני לבדו גייס הענף רק כ-650 מיליון שקל, ונכסיו צמחו בכ-2 מיליארד שקל.

מרבית הגיוסים מתחילת השנה נרשמו באפיק התעודות המנייתיות, שצמח בלמעלה מ-5 מיליארד שקל ל-11.4 מיליארד שקל. צמיחת התעודות המנייתיות מורכבת מגיוסים נטו של כ-3 מיליארד שקל, ומעליית ערך הנכסים בעקבות העליות בשוק המניות. ההערכות הן, כי הגיוסים מגיעים בעיקר מגופים מוסדיים, שזיהו הזדמנות בשוק המניות כשהמעו"ף היה ברמותיו הנמוכות בתחילת השנה.

באפיק תעודות האג"ח, לעומת זאת, נרשמה רגיעה, ונראה כי הנהירה לתעודות אלו שבלטה ב-2008 נבלמה לעת עתה. מתחילת השנה גייסו תעודות האג"ח רק כ-700 מליון שקל, וצמחו בכ-2 מיליארד שקל.

רוב מנהלי תעודות הסל נהנו מהמחצית החיובית, כשקסם תעודות סל, בראשות רוי רגב, בלטה בגיוסים של כ-1.7 מיליארד שקל מתחילת השנה, מתוכם כ-300 מיליון שקל בחודש יוני (בנטרול נכסי פריזמה שנקלטו במהלך החודש). בלטה גם תכלית, בניהול דוד אלאלוף ואיל סגל, שחצתה את רף ה-10 מיליארד שקל בנכסים, בזכות גיוסים של כ-1.3 מיליארד שקל במחצית.

אינדקס, בניהול אורי בן-דב, גייסה 790 מיליון שקל וצמחה בשיעור ניכר של כ-70% בנכסיה.

פסגות סל, בניהול טל ורדי, גייסה 757 מליון שקל מתחילת השנה, וגם היא צמחה בשיעור ניכר של כ-40% מתחילת השנה. מבט, בניהול ליאור כגן, סבלה מפדיון של לקוח אחד גדול יחסית בחודש החולף, ולכן גייסה רק 529 מיליון שקל מתחילת השנה. הראל סל, בניהול אורי שור, שהחלה פעילותה רק בחודש פברואר, גייסה מאז 425 מליון שקל, ואילו הדס, בניהול אמיר שגב, ופאי בניהול שי סספורטס, סבלו מפדיונות של 297 ו-56 מיליון שקל, בהתאמה.

[לאתר תעודות סל]