נתוני התעסוקה בארה"ב הורגשו גם בת"א: המעו"ף איבד 1.1%

המדדים המובילים סיכמו שבוע חיובי באקורד צורם ■ מניית ביולייט צנחה ב-31.5% - והובילה את הירידות בשוק ■ כי"ל ואפריקה הכבידו על המעו"ף עם ירידות של 2.8% ו-1.8% בהתאמה

נתוני התעסוקה הגרועים בארה"ב לא השאירו הרבה ברירה למדדי המניות בת"א. המסחר בבורסה ננעל היום בירידות שערים, על רקע הירידות בשוקי העולם שהחריפו עם פרסום נתוני התעסוקה השליליים בוול סטריט, אשר העידו על החמרה בגריעת המשרות בשוק העבודה ועל גידול בשיעור האבטלה לשיא שלא נראה מאז 1983 - 9.5%.

את הירידות בבורסה הוביל מדד הבנקים עם ירידה של 1.9%, כאשר המדדים המובילים - המעו"ף ות"א 100 - איבדו 1.1% כל אחד. מחזור המסחר בשוק הסתכם ב-1.42 מיליארד שקל.

כי"ל ריכזה את המחזור הגבוה ביותר בשוק וירדה ב-2.8%, על רקע מסרים שליליים ששיגרה K+S, יצרנית האשלג הגדולה באירופה, שהעריכה כי מחירי האשלג לא יתחילו לעלות ב-2010, כפי שמקווים בתעשייה, אלא רק ב-2011. גם אפריקה בלטה בירידה של 1.8% תוך שהיא מרכזת את המחזור השלישי בגודלו במעו"ף, לאחר שנודע כי החברה מכרה 3 נכסים במיאמי בהפסד.

משקיעי הביומד, שהורגלו לעליות חדות בחודשים האחרונים, קיבלו היום טעימה קטנה כאשר הניסויים הרפואיים לא מצליחים. ביולייט רשמה את הנפילה החדה ביותר היום - 31.5% - לאחר שהחברה הבת אוביקיור נכשלה בניסוי נוסף, שבחן טיפול בהשמנת יתר אצל נשים בגיל הפוריות.

השבוע אמנם הסתיים באקורד צורם, אך בסיכום שבועי רשמו המדדים תשואה חיובית: המעו"ף ות"א 100 עלו בכ-2.5%, ומדד היתר 120 היה המדד הטוב ביותר השבוע, עם תשואה חיובית של 3.7%.

פישר: הרע מכל כבר מאחורינו

"כבר עברנו את המצב החמור ביותר במסגרת המשבר הגלובלי ששיאו היה בסוף 2008, אך המשבר הריאלי בעולם נמשך. בשווקים הפיננסים, הרבעון השני היה הטוב ביותר שראינו מזה שנים". כך אמר היום נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, בפורום קיסריה.

"אבל המשבר הריאלי נמשך עדיין", המשיך פישר. "אנחנו עוד לא יודעים בוודאות שעברנו את נקודת המפנה בפן הריאלי. ההערכות הן כי במחצית השנה השנייה של השנה יבוא המפנה, או ברבעון הראשון של 2010". בהתייחסו למשק הישראלי אמר פישר: "עברנו את החלק הכי קשה, מצב הרוח משתפר כל הזמן ואולי נראה צמיחה עוד לפני סוף השנה, אך ברור לנו שהאבטלה תמשיך לעלות".

המעו"ף ת"א-100 התל-טק מדד הבנקים מדד הנדל"ן

מניות בכותרות

מניית טבע עשתה אמש (ה') היסטוריה בוול סטריט. המניה טיפסה מעל לרף הפסיכולוגי של 50 דולר, וקבעה שיא היסטורי כשנגעה ב-50.2 דולר. עם פתיחת המסחר היום בוול סטריט, המניה חוזרת מתחת ל-50 ד'. בתוך כך, חברת התרופות הגרמנית באייר תובעת את טבע על הפרת פטנט, וזאת בגין החלטתה של טבע להתחיל לשווק את תרופת ה-Levitra, המיועדת לטיפול באימפוטנציה.

בתוך כך, החברה לישראל סיימה להזרים את הלוואת הבעלים לצים: הזרימה 100 מיליון דולר נוספים. מדובר בהלוואה לטווח ארוך בסכום מסגרת של 150 מיליון דולר שחלקה הראשון הוזרם כבר בנובמבר.

ועל רקע השקת המאזדה 3, יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים, ממליץ לקנות מניות דלק רכב . לדבריו, "למאזדה 3 החדשה צפויה הצלחה רבה, אשר תתרום רבות למכירות החברה". בן זאב ממליץ "קנייה" על המניה, במחיר יעד של 42 שקל למניה.

חברת החשמל ופרטנר במו"מ למיזם תקשורת. שר התקשורת, משה כחלון, הסכים לאשר לחברות לערוך ניסוי למיזם, שיבוצע באמצעות תשתיות סיבים אופטיים, והבטיח לפעול להיתר לחברת החשמל.

חברת 012 סמייל מתחילה בימים אלה בשיווק שירות חדש: שיחות סלולר מבוססות אינטרנט אלחוטי WiFi. בשלב הראשון תשווק החברה את השירות החדש לעובדי החברה ולבני-משפחותיהם, ובחודשים הקרובים ישווק השירות גם ללקוחות פרטיים.

[לאתר המעו"ף]