חברי מועצת הרשות השנייה יפנו למזוז בעקבות איומי התביעה של ערוץ 10

כזכור, אנשי ערוץ 10 הודיעו השבוע כי אם יוחלט על מכרז חדש, הם יתבעו את הרשות השנייה על הנזקים שנגרמו להם ■ למרות האיומים, מועצת הרשות השנייה ממשיכה בהכנות למכרז החדש להפעלת הערוץ

חשש בקרב חלק מחברי מועצת הרשות השנייה עקב מכתב האיום של ערוץ 10 שנשלח בתחילת השבוע. ל"גלובס" נודע כי מספר חברי מועצה מתאגדים במטרה לפנות ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, במטרה לקבל הנחיה כיצד לפעול בעניין פרסום מכרז חדש לערוץ 10.

מדובר ביוזמה של יו"ר ועדת הביקורת במועצת הרשות, נועם סמל; וכן של יוסי אליטוב וחברים נוספים במועצה.

במסגרת ישיבת המועצה האחרונה ביום ראשון קיבלו חברי המועצה את מכתבה של ישראל 10, זכיינית ערוץ 10, בו נכתב בין השאר כי לחברי המועצה יש אחריות אישית על ההחלטה שתתקבל. ישראל 10 טענה כי אם תתקבל החלטה בעניין פרסום מכרז חדש לערוץ 10 - הערוץ ובעלי המניות שלו יתבעו מהרשות את מלוא הנזקים שנגרמו להם, בהיקף של למעלה ממיליארד שקל.

כבר במהלך קריאת המכתב, ביקשו חברי המועצה מהיועץ המשפטי של הרשות השנייה, דורון אבני, לנסח חוות-דעת משפטית באשר להאשמות של הערוץ במכתב, כמו גם בנוגע לאחריותם האישית לכאורה של חברי המועצה.

בתוך כך, ברשות השנייה ממשיכים בהכנות למכרז במלוא המרץ. בישיבתה האחרונה דנה מועצת הרשות בשני פרקים מרכזיים של מכרז ערוץ 10. יו"ר המועצה, נורית דאבוש, הבהירה בישיבה כי מקובלת עליה פנייתם של חברי המועצה ליועץ המשפטי לממשלה, אך אין זה סותר את העובדה כי בכוונתה להמשיך באישורם של פרקי המכרז.

ביום ראשון הקרוב אמורה המועצה לדון ב-4 פרקים נוספים בספר המכרז לערוץ 10.

יוסי אליטוב אמר היום (ה') בתגובה לידיעה: "פנינו לנורית דאבוש במטרה שתפנה ליועץ המשפטי לממשלה, שינחה אותנו מה לעשות לנוכח האישומים הקשים של ישראל 10, שמטילים אחריות אישית על כל חברי המועצה. מצד אחד אנו נערכים למכרז, ומצד שני מגיע הזכיין ומציג טיעונים שונים. אנו מבקשים גם הנחיות וגם גיבוי. עד שלא נקבל את ההנחיות האלה, אני לא חושב שיש טעם להמשיך ולפעול במתכונת הנוכחית".