עו"ד איתן ארז: לשלוח את רייפמן למאסר על ביזיון ביהמ"ש

המנהל המיוחד לנכסי אלי רייפמן הגיש בקשה דחופה על-פי פקודת ביזיון בית המשפט, לכוף את רייפמן למאסר בכל יום בו ייפר את הצו שניתן אתמול, המחייבו להעביר לידי המנהל המיוחד את כל מניותיו בחברת אמבלייז

עו"ד איתן ארז, המנהל המיוחד לנכסיו של אלי רייפמן, הגיש היום (ה') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה דחופה על-פי פקודת ביזיון בית המשפט, לכוף את רייפמן למאסר בכל יום בו ייפר את צו בית המשפט מיום ד' 1/7/08, המחייבו להעביר לידי המנהל המיוחד את כל מניותיו בחברת אמבלייז .

בנימוקי הבקשה, שהוגשה באמצעות בא-כוח המנהל המיוחד, עו"ד יואב בן-פורת, נאמר כי אתמול (ד') נחקר רייפמן במשרדי הכנ"ר, ובסיום החקירה הוא התבקש לחתום לאלתר על כתבי הוראות בלתי חוזרים להעברת מניות אמבלייז לידי המנהל המיוחד, כפי שציווה עליו בית המשפט.

רייפמן השיב כי ברצונו ללמוד את ההחלטה ולהתייעץ עם עורכי דינו, וכי בכוונתו לציית לצו בית המשפט. ואולם, לדברי המנהל המיוחד, נכון למועד הגשת בקשה זו על-פי פקודת ביזיון בית המשפט, טרם חתם רייפמן על כתבי ההוראות לשם העברת המניות, טרם ביצע כל פעולה אחרת להעברת המניות, וקיים חשש כבד כי רייפמן יבצע דיספוזיציה במניותיו באמבלייז - זאת על רקע דבריו בעבר, לפיהם "יהיה מוכן לשבת בכלא ולא להעביר את המניות".

עוד נאמר בבקשה כי קיים חשש כבד כי המניות אינן נמצאות כלל בבעלות רייפמן, וכי בתחילת שנה זו העביר רייפמן את כל המניות ו/או את חלקן לצד ג', וכי הוא משתמש במערכת מתוחכמת של הסוואת בעלות על-ידי רישום מניותיו על שם נומיניז. (פש"ר 3000/08).

רייפמן, מצידו, הגיש היום לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה דחופה להורות על עיכוב ביצוע ההחלטה המחייבת אותו להעביר לידי המנהל המיוחד את מניותיו באמבלייז.

לדברי רייפמן, המנהל המיוחד איים כי ידרוש צו מאסר כנגדו לפי פקודת ביזיון בית המשפט. אשר על כן, ככל שבית המשפט לא יתיר עיכוב ביצוע עד סיום הליך הערעור שבכוונת רייפמן להגיש בימים הקרובים לבית המשפט העליון - מתבקש בית המשפט לאפשר לרייפמן זמן סביר להגיש בקשה מנומקת.