הדולר היציג נקבע ב-3.884 שקלים; נחלש השבוע ב-2.2%

האירו היציג נקבע בעלייה של 0.08% ל-5.437 שקלים - ובסיכום שבועי נחלש ב-2.4%

עד לקביעת השערים היציגים התנהל היום (שישי) המסחר הבין בנקאי במט"ח בהתחזקות קלה של שני מטבעות החוץ העיקריים ביחס לשקל. נזכיר כי שני האירועים המרכזיים השבוע, בראש ובראשונה מבחינתם של הדולר והאירו אך באופן שהשפיע על הבורסות ועל שוק ההון העולמי בכללותו, התרחשו אתמול - פרסום נתוני תעסוקה מאכזבים ומדאיגים בארה"ב והחלטת הריבית של הבנק המרכזי באירופה.

היום, ערב יום העצמאות האמריקני, לא מתקבלות ולא מתבצעות העברות לחו"ל ומחו"ל והעברות בין בנקאיות בספרי בנק ישראל, וכן לא נפתחים ולא נפרעים פקדונות בדולר. כמובן, לא יתקיים היום מסחר בוול סטריט.

שערו היציג של הדולר נקבע בעלייה של 0.47% ל-3.884 שקלים. האירו נקבע בעלייה קלה של 0.08% לשער יציג של 5.437 שקלים. בסיכום שבועי נחלשו שני המטבעות ביחס לשקל בשיעור ניכר: הדולר איבד 2.2%, והאירו - 2.45%.

בנק הפועלים: להחזיק מט"ח בשיעור של 10% מהתיק

להערכת כלכלני בנק הפועלים, השקל צפוי להיסחר בתקופה הקרובה במגמה מעורבת, כשבראש ובראשונה הוא יושפע מהתפתחויות במסחר בדולר ובשוקי המניות ברחבי העולם. יחד עם זאת, בין הגורמים התומכים בהיחלשות השקל ניתן למנות את רכישות הדולרים מידי יום על ידי בנק ישראל והפער המינורי בין הריביות של השקל והדולר.

בבנק ממשיכים להמליץ להחזיק מט"ח בשיעור של כ-10%, תוך פיזור מטבעי כולל בעיקר דולר, אירו וליש"ט, בעקבות ירידה באטרקטיביות של המטבע האמריקני כמטבע מקלט.

[לאתר המט"ח]