רוסיה וסין מאיצות בצ.קוריאה לחזור למו"מ

(עדכון) צפון קוריאה שיגרה את הטילים היום (יום העצמאות האמריקני) למרות סנקציות של האו"ם שמונעות ממנה לשגר טילים ■ הערכות מודיעין מעריכות כי לצפון קוריאה יש ארסנל של 600 טילי סקאד

רוסיה וסין יצאו בקריאה להרגעת הרוחות במזרח אסיה לאחר שצפון קוריאה ביצעה היום 7 שיגורי ניסיון של טילים קצרי טווח מסוג סקאד. השיגורים באו כצעד של התרסה כנגד ארה"ב שחוגגת היום את יום העצמאות שלה. הניסויים באו לאחר שצפון קוריאה כבר ליבתה את המתח באיזור לאחר שביצעה ניסוי גרעיני בחודש מאי. כל הטילים נורו אל עבר ים יפן הסמוך לקוריאה.

רוסיה וסין מאיצות בצפון קוריאה לחזור לשולחן המשא ומתן. בכירים בממשל האמריקני אמרו על שיגורי הטילים כי הם "אינם מסייעים" להרגעת הרוחות באזור.

צפון קוריאה ביצעה את שיגור הטילים למרות סנקציות של האו"ם שמונעות ממנה לבצע ניסויים בטילים כאלה. הסנקציות הוחרפו לאחר ניסוי הנשק הגרעיני שביצעה צ. קוריאה במאי. טווח הטילים ששיגרה צפון קוריאה עומד על כ-500 ק"מ. מקורות במשרד ההגנה של דרום קוריאה אישרו את הפרטים לסוכנות הידיעות רויטרס.

סוכנות הידיעות היפנית, קיודו,דיווחה כי צפון קוריאה שיגרה טיל מסוג רודונג - טיל בטווח בינוני עם טווח של כ-1,000 עד 1,400 ק"מ. טיל שרדיוס הפגיעה שלו יכול לפגוע בכל מקום בדרום קוריאה וכמעט בכל מקום ביפן.

צפון קוריאה טיל טילי סקאד / צלם: רויטרס

הערכות מודיעין מעריכות כי לצפון קוריאה יש ארסנל של 600 טילי סקאד בעלי טווח משתנה שבין 300 ל-600 ק"מ.

יפן השעתה לפי שעה שיחות עם 6 מדינות שמטרתן היא ליצור חבילת תמריצים כלכליים לצפון קוריאה כשבתמורה היא אמורה לוותר על תוכנית הנשק הגרעיני שלה.

יפן מגנה בחריפות ומצרה על שיגור הטילים שביצעה היום צפון קוריאה, המהלך האחרון הוא אקט של פרובוקציה כנגד בטחונן של המדינות השכנות לה הכוללות את יפן, בנוסף השיגור הוא בניגוד להחלטות האו"ם ", אמר שר החוץ היפני בתגובה לשיגור הטילים.

בכיר במערכת הביטחון האמריקנית צוטט ואמר כי "לשיגור הטילים יש מסר פוליטי חד וברור, בחירת התאריך אינה מקרית והיא איתות ברור לאובמה". צפון קוריאה שיגרה ב-4 ביולי בשנת 2006 2 טילים ארוכי טווח שחלפו מעל ליפן.