בנק ישראל דחה בקשת אומ"ץ לקבל מידע בפרשת דנקנר

אומ"ץ ביקשה מבנק ישראל למסור לידיעת הציבור את הסיבות שבעטיין החליט הבנק לפעול להדחת יו"ר בנק הפועלים - ונתקלה בסירוב

בזמן ששרי אריסון, בעלת השליטה בבנק הפועלים , הגישה תלונה למבקר המדינה בבקשה שיחקור את הסיבות שבעטיין החליט בנק ישראל לפעול להדחתו של יו"ר הבנק, דני דנקנר, תנועת אומ"ץ פנתה לבנק ישראל בבקשה למסור לידיעת הציבור את אותן הסיבות - והבנק סירב.

"בנק ישראל הודיע לתנועת אומ"ץ כי הוא דוחה את תביעתה למסור לידיעת הציבור את הסיבות לדרישת בנק ישראל להדיח את יו"ר בנק הפועלים, דני דנקנר", נמסר מתנועת אומ"ץ. "בתשובה לפניית אומ"ץ טען בנק ישראל, כי 'בהתאם לסעיף 15א' לפקודת הבנקאות 1941 חלה חובת סודיות על פעולות הפיקוח שמבצע בנק ישראל ואשר נסמכים מטבעם גם על המידע הבנקאי המועבר לתאגידים הבנקאים. בנק ישראל מקיים דיאלוג שוטף עם מערכת הבנקאות, ומטבע הדברים בנק ישראל אינו יכול להיות אחראי לפרסומים שונים המתפרסמים בכלי התקשורת'".

תנועת אומ"ץ תבעה מבנק ישראל לפרסם את הדו"ח החמור שהכין המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, על תפקודו של דנקנר, שהביא לדרישה להחליפו.

הדו"ח "אינו יכול להישאר גנוז במגירות הבנק, מאחר שיש לו השלכות ציבוריות", טענה אומ"ץ בפני בנק ישראל. "אנו תובעים שהדו"ח יתפרסם ברבים ויובא בדרך זו לבעלי המניות של הבנק, קהל לקוחותיו והציבור הרב. לא יעלה על הדעת שדוח מעין זה שעורר הדים רחבים כל כך בקרב אזרחי המדינה יישאר חסוי ויהיה מקור לניחושים וספקולציות למיניהם".