איתמר מדיקל מזנקת ב-30.1%; מכשיר שלה יזכה בהחזרים

מדובר ב-WatchPAT, שאיגוד הרפואה האמריקני אישר לקבל החזר כספי למבוטחים העושים בו שימוש

איתמר מדיקל הודיעה היום (א') כי איגוד הרפואה האמריקני (AMA) העניק למכשיר ה-WatchPAT שלה קוד CPT בקטגוריה III, המאפשר לרופאים לקבל החזר מהמבטחים עבור שימוש במכשיר.

המשמעות היא שכעת מתאפשרת תחילת תהליך של איסוף נתונים ובחינת הפרוצדורה הרפואית באמצעות המכשיר. בתוך זמן קצר צפוי להינתן קוד נוסף, מקטגוריה I, שיקבע את תימחור בדיקת ה-WatchPAT.

מניית החברה עולה ב-30.1%. השער הגבוה ביותר היום גילם עלייה של 34.9%. המחזור הכספי גדול - 123.1 אלף שקל תוך פחות שעה מתחילת המסחר - לעומת ממוצע יומי (לכל היום) של 15.1 אלף שקל בלבד ב-90 ימי המסחר האחרונים.

ה-WatchPat הוא המוצר המתקדם יותר של איתמר מדיקל. מדובר במכשיר דמוי שעון המתחבר לאצבעו של המטופל ולפרק היד ומאפשר להחליף אבחון במעבדת שינה באבחון בבית הלקוח, ללא עזרתו של טכנאי.

בחודש מארס האחרון אישר רשמית ארגון מבטח בריאות Medicare האמריקאי כי ה- WatchPAT כלול בסל המוצרים בני-כיסוי ביטוחי בכל ארה"ב. בנוסף לכך, הפורום הטכנולוגי של קליפורניה (הזרוע המדעית של המבטח Blue Cross Blue Shield בקליפורניה) שסקר 36 מכשירים אמבולטוריים לאיבחון הפרעות נשימה בשינה, אישר את ה-WatchPAT ועימו רק מוצר אחד נוסף בלבד, כמשפיעים ישירות על ניהולו הרפואי של החולה.

"אנו נרגשים לקבל את ההכרה של ההתאחדות הרפואית האמריקאית ב-WatchPAT. אנו מלאי ביטחון בכך שהקהילה הרפואית תהנה מהמהימנות ומקלות השימוש שמכשיר זה מציע", אמר דר' דב רובין, מנכ"ל חברת איתמר מדיקל.