מה לא עושים כדי לשחק במנצ'סטר יונייטד

מייקל אואן, שבעונה שעברה הרוויח משכורת בסיס של 110 אלף ליש"ט לשבוע בניוקאסל, יעבור לאלופת אנגליה בתמורה ל-30 אלף ליש"ט לשבוע ■ הסכום יצמח בהתאם לכמות הופעות שיערוך בקבוצה, שערים ותארים

מנצ'סטר יונייטד הדהימה את הכדורגל האנגלי בסוף השבוע כשהחתימה את מייקל אואן. החלוץ בן ה-29, שרק בשבוע שעבר ניהל מגעים עם קבוצות בסדר הגודל של וויגאן והאל סיטי, ושסוכניו הפיצו לכל קבוצות הפרמיירליג חוברת שמשווקת את האיכויות שלו, יגיע לאולד טראפורד בהעברה חופשית, אחרי ארבע עונות בהן שיחק בניוקאסל.

מבחינת השכר, אמור אואן להרוויח ביונייטד משכורת בסיס של 30 אלף ליש"ט בשבוע, כאשר הסכום יוכל לגדול משמעותית בהתבסס על הישגים - הופעות, כיבושים ותארים. מדובר בצניחה משמעותית עבור אואן, שהרוויח אשתקד משכורת בסיס של 110 אלף ליש"ט בשבוע.

אואן החל את הקריירה בעונת 1997/98, ופרץ לתודעה במדיה של ליברפול, בה כבש 118 שערים ב-216 הופעות. ב-2004 הוא נרכש על-ידי ריאל מדריד בסכום של 12 מיליון אירו, במדיה שיחק עונה אחת ובה כבש 13 שערים ב-35 הופעות. אחר כך עבר לניוקאסל תמורת 25 מיליון אירו, העברת שיא בתולדות המועדון שירד העונה לליגה השנייה באנגליה. תקופה זו הפכה לגרועה בקריירה של אואן - שכבש 26 שערים בלבד.