בעקבות וול סטריט - המסחר באירופה ננעל בירידות

גלובס tv הקאק והדאקס ננעלו בירידה של 1.1% כל אחד ■ התפוקה התעשייתית בבריטניה ירדה בשיעור של 0.5% במאי, לאחר קיפאון בייצור התעשייתי במהלך אפריל הצפי עמד על עלייה של 0.2%

המדדים המובילים באירופה ננעלו היום בירידות שערים על רקע הפתיחה השלילית של המסחר בוול סטריט. מחיר הנפט שהציג בתחילת היום התאוששות, שב לרדת אל מתחת ל-63 דולר לחבית. ולקראת פתיחת פסגת ה-G8 מחר באיטליה. נוכח ההתפתחויות האחרונות בסביבת תמחור הנפט, ברקליס קפיטל העלה את תחזיתו למחירי הנפט ל-2009 ו-2010 מ-50 דולר ל-57 ומ-70 דולר ל-75 דולר בהתאמה. מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה באוגוסט יורד ב-2.3% 62.57 דולר לחבית לאחר שרשם היום עלייה של כ-1% ל-64.71 דולר לחבית, במסחר האלקטרוני, בבורסת הסחורות של ניו יורק.

בבריטניה גוברות ההערכות כי הבנק המרכזי של אנגליה (BOE) ירחיב את הצעדים הכמותיים בהם הוא נוקט לאור פרסום נתוני התמ"ג הסופיים לרבעון הראשון אשר תוקן בניגוד הציפיות מטה ל-4.9%-. נתוני התמ"ג לרבעון הראשון של השנה הנוכחית היו הנמוכים ביותר מאז הוחל ברישום המדד ב-1956.

מדד פוטסי של לונדון מציג עליות על אף שהתפוקה התעשייתית בבריטניה ירדה באופן מפתיע במאי, בפעם הראשונה מזה שלושה חודשים - נתון שמצביע על כך שבריטניה עדיין נמצאת במיתון קשה. נזכיר כי בשבוע שעבר פורסם שהתמ"ג של בריטניה התכווץ ב-2.4% ברבעון השני - הירידה החדה ביותר מאז 1958.

הפוטסי ירד היום ב-0.2% ל-4,187 נק' ■ הדאקס ירד ב-1.1% ל-4,598.19 נק' ■ מדד הקאק ירד ב-1.1% ל-3,048.57 נק'.

בזירת המטבעות, האירו יורד ב-0.13% ל-1.3956 דולר והליש"ט יורדת ב-0.85% ל-1.6134 דולר.

בזירת המאקרו

התפוקה התעשייתית בבריטניה ירדה בשיעור של 0.5% במאי, לאחר קיפאון בייצור התעשייתי במהלך חודש אפריל. סקר בקרב כלכלנים של "בלומברג" חזה עלייה של 0.2%.

הזמנות מפעלי התעשייה בגרמניה עלו ב-4.4% במאי - שיעור העלייה הגדול ביותר מזה כשנתיים.

מניות בכותרות

דויטשה בנק , הבנק הגדול ביותר בגרמניה, הסכים למכור את וורלד וויד פלאז, גורד שחקים בעיר ניו יורק, לחברת הפיתוח ג'ורג' קומפורט ובניו והשותפה RCG לונגוויו תמורת 600 מיליון דולר.

מניות הכרייה והאנרגיה BHP ביליטון , ריו טינטו , רויאל דאטש של ובריטיש פטרוליום ריכזו עניין על רקע ירידה נמשכת של מחיר הנפט.

קרן השקעות קטארית שהזרימה מאות מיליוני דולרים לברקליס בסתיו שעבר דיווחה אתמול על רווח של יותר מ-700 מיליון ליש"ט.

חברת הכימקלים BASF וממשלת סין הסכימו על הרחבת מיזם משותף בננג'ינג ביחד עם סינופק בסכום כולל של 1.4 מיליארד דולר.

רשויות המס בארה"ב חשפו הרבה פחות מ-52 אלף חשבונות בנק שנחשדו בתחילה כמקלטי מס של לקוחות אמריקנים בבנק השוויצרי UBS .

עיתון "לה ז'ורנל דה פייננס" דיווח כי במסגרת הנפקת אג"ח של חברת החשמל EDF הצליחה החברה לגייס 3 מיליארד אירו.

ישראליות באירופה

סיטיקון החליטה להרחיב ולשפץ את מרכז הקניות Akersberga שממוקם באיזור שטוקהולם. עלות הבנייה נאמדת ב-44 מיליון אירו.

אבי ישראל פורש מתפקידו כמנכ"ל טליט ישראל, החברה הבת של טליט תקשורת הנסחרת בבורסה בלונדון. במקומו של ישראל ייכנס לתפקיד המנכ"ל - שחר הררי, לשעבר בכיר במוטורולה טלפונים סלולריים.

חברת Cryptologic האירית המתמחה בייצור תוכנות לענף הקזינו ומשחקי המחשב, הודיעה על הרחבת וחיזוק השת"פ עם 888, במסגרתו יוצגו חמישה משחקי מחשב מובילים באתר החברה. 888 מתכננת להציג באתר שמונה משחקים חדשים של החברה האירית עד סוף 2009.

ויסוניק , המפתחת ומייצרת מערכות אזעקה אלקטרוניות דיווחה כי היקף המכירות במחצית הראשונה של השנה ירד ב-4.3% ל-42.7 מיליון דולר, בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2008.

בשבוע שעבר הודיע שר האוצר ההולנדי על הרחבה נוספת של הטבות המס בהולנד, כחלק מסקירה כללית של חבילת הטבות מס לעידוד השקעות בינלאומיות דרך הולנד.