תרבות המסודרים

דיאלוג דמיוני בין מראיין ברדיו לממציא האקזיט הדמיוני

מראיין לגבי פיקר: "אני יכול להחזיר אותך לטלפון הזה של אותה חברה טייוואנית, זה מגיע בטלפון, במייל, אנחנו ככה שומעים על לא מעט חברות, רואים אפילו את הסדרה 'מסודרים' וככה הפנטזיות הולכות רחוק. איך זה נראה במציאות? הטלפון הזה שבו אתם מבינים שהנה מגיע האקזיט הגדול?

ד"ר גבי פיקר: "קודם כול, תרשה לי ללכת חצי צעד אחורנית מהסדרה. כי אנחנו לא בסדרה, אנחנו בחיים, ואנחנו משתדלים גם לשמור בחיים ולא בסדרה. זה קורה כמו שזה נשמע. עושים איזשהו שופינג, אם תרצה, עוד שואו, ובסופו של דבר, מישהו משתכנע, מבין את הפוטנציאל שיש בדבר, ומשם המו"מ אמנם לא קצר, אבל יחסית להיקף של הדבר הזה, בוודאי שאנחנו די מעבר לחתימה..."

(מתוך תוכניות רדיו בתחילת השבוע, ש"חגגה" את אקזיט המדבקה הגדול)

הדיאלוג הדי הזוי הזה בתוכנית הרדיו משקף יותר מכול את בלוף המדבקה, ש"גלובס" חשף השבוע. זה הבלוף שמשלב בין שואו, פוזה, הזיות ורמאות. זה הבלוף שמשקף בצורה הטובה ביותר את הוולגריזציה של הכסף, הסגידה העיוורת לתרבות האקזיט, לתרבות המסודרים, לטשטוש בין מציאות לדמיון, לתקשורת שמעריצה את המסודרים עד שלפתע מצאה את עצמה מסודרת על-ידם. זה העולם של דימויים, של זחיחות, של הילה, שבהרבה מקרים מנותק מכל היגיון או מציאות.

כדי לסכם את אחת מהפרשיות המביכות והתמוהות ביותר בעולם העסקי, בחרנו הפעם לנהל דיאלוג דמיוני בין מראיין ברדיו לממציא האקזיט, דיאלוג דמיוני שאולי מעיד יותר מכול על המציאות.

מראיין: קודם כול, למי שלא מכיר את המוצר, אתה יכול לספר עליו ב-30 שניות?

ממציא: "המדבקה הזו בעצם עושה ניטור של פעולות הלב השונות, מנטרת את כל המדדים שקשורים לפעולות הלב. היא גם מודדת את רמות הסוכר בדם, את רמת הברזל, הכדוריות הלבנות, הכדוריות האדומות, הכולסטרול הרע, הכולסטרול הטוב, תפקודי כבד, תפקודי קרישה, חלבונים, טריגליצרידים, גליצרידים, חלבונים, אנזימים, א.ק.ג, MRI, אולטרה-סאונד וגם חורים בשיניים. ואת כל הדברים האלה היא גם משדרת החוצה, באופן אוטומטי, למוקד שמעבד את זה, מנתח את הנתונים, ואם יש צורך בטיפול דחוף, הם שולחים אס.אם.אס..."

מראיין: ובעברית פשוטה, מדבקה שאמורה להתריע על התקף לב הולך וקרב.

ממציא: "היא לא אמורה לעשות רק את הדבר הזה. היא יודעת לעשות גם את העניין הזה. לא צריך ללכת גם למצבי הקיצון, כי היא עושה גם את כל המדדים האחרים בצורה שאינה פולשנית, שזה חידוש באמת יוצא דופן. אני מזכיר לך, מראיין יקר, ולכל המאזינים שמקשיבים לנו בשקיקה - כדי לבדוק את כל המדדים שהזכרתי, צריך היום לבצע בדיקת דם לפחות, לעבור צילומי שיניים, לעשות בדיקות של הלב, צריך בדיקת א.ק.ג, שהיא בדיקה אמנם לא פולשנית, אבל עושים אותה בצורה די מסורבלת. ההמצאה שלנו - זה פשוט מדבקה. מדביקים לגוף וזהו, סוף הסיפור".

מראיין: מה קורה מהרגע שהמדבקה זיהתה שיש בעיה בתפקודי הלב?

ממציא: "זה כל היופי בהמצאה הזו. אם הבעיה הרפואית פתירה, מיד תישלח לך הודעה בזו הלשון: "שב והירגע, הפרמדיק בדרך. גם יונת דואר בדרך אליך עם סטנט מצופה, כדי לראות אם יש חסימות בעורקים". אם הבעיה שמזהה המדבקה חמורה ולא פתירה, הסלולרי שלך יקבל את ההודעה הבאה: "מצטערים, אתה עומד להתפגר. האם אתה מעוניין להיפרד מהמשפחה, לפני הפגישה עם בורא עולם?"

מראיין: מדהים-מדהים, ואיך הטכנולוגיה המופלאה הזו עובדת?

ממציא: "המערכת מבוססת על ארבעה אביזרים חשובים - התוכנה ששולטת בפעולות, טלפון סלולרי שאליו מתנקז המידע, המדבקה והמשדר. המדבקה היא PATCH אלקטרוני המבוסס על ננו טכנולוגיה עם שבע שכבות של חיישנים ופעולות אלקטרומגנטיות, וכן מערכות RFID ובלוטות', שהפרוטקול שלו הוא רכיב מרכזי בצ'ופצ'יק של הקומקום במטבח שלי. היה שרטוט נפלא היום באחד העיתונים של המוצר, אני מציע לך להתבונן בו - תראה מה כתוב שם: 'פונה אל הלב שלכם', כך עובד הפיתוח... אכן, עשינו את זה מכל הלב".

מראיין: מרתק, איפה אתם מייצרים את המדבקה הזו?

ממציא: "קנינו את זה בחנות למדבקות בפתח תקוה".

מראיין: וואוו, ואת כל זה אתה אומר מאוד-מאוד קול. בכל זאת, נורא מעניין אותי לשמוע את הדינמיקה של הערב הזה, שבו זה נחתם, העסקה הזו נסגרת. בסה"כ יש פה אנשים שעבורם זה היה סוג של פרויקט חיים. שמונה שנים הם עבדו על הסיפור הזה, איך נראה הערב הזה?

ממציא: "צהלות שמחה רבות. מאוד. אני נשמע לך קול ואני קול. אבל יש אנשים, בוודאי האיש שהוביל את כל הדבר הזה והשקיע מכספו ומזמנו, והשותף שלו, ד"ר מפורסם. בהחלט היו שם צהלות שמחה ואני חילקתי את השתייה".

מראיין: שמפניה, כמו בסדרה "מסודרים"?

ממציא: "סוג של..."

מראיין: סוג של שמפניה?

ממציא: "עזוב אותך מהסדרה. אני בחיים".

מראיין: תגיד, מה הולך לקרות עכשיו בעצם עם החברה?

ממציא: "החברה הזו תתחיל לפעול. היא תשווק קודם כול את המוצר הזה בכל העולם. החלק הישראלי בחברה הזו - עיקרו יהיה פיתוחים של אותו מוצר. דור ב' ואני מקווה שיהיה גם דור ג', אבל עיקר העבודה השיווקית והמכירה תיעשה בארה"ב".

מראיין: ומה אתה מצפה מדור ג'?

ממציא: "שהמדבקה תודבק על המצח ותקלוט אותות מהמוח על מחשבות, חלומות והזיות".

מראיין: ד"ר לייף קיפר, הממציא של מדבקת הפלא, תודה וסחתיין אומרים, אתה מסודר.

ממציא: "אמרתי לך לעזוב אותי מהסדרה. אני בחיים, זה השיחוק של הלייף. בכל מקרה, סחתיין ותודה רבה גם לכם".

(לקוראים: השיחה הדמיונית נבנתה על התשתית של הראיון האמיתי ששודר ברדיו בבוקר שלאחר חגיגת האקזיט הגדול).

eli@globes.co.il