עוד הונאה נחשפת: סקאי קפיטל הריצה מניות וגנבה ממשקיעים 140 מיליון דולר

6 מנהלים וברוקרים לשעבר בחברת הברוקרים סקאי קפיטל מניו-יורק הואשמו בניהול הונאה המכונה "boiler room fraud", שבמסגרתה פונים ברוקרים ללקוחות כדי לשכנעם לרכוש מניות חסרות ערך

6 מנהלים וברוקרים לשעבר בחברת הברוקרים סקאי קפיטל מניו-יורק הואשמו בניהול הונאה המכונה "boiler room fraud", שבמסגרתה פונים ברוקרים ללקוחות כדי לשכנעם לרכוש מניות חסרות ערך - מניות שאינן קיימות או מניות של חברות על סף קריסה.

לפי הטענות של הרשויות לאכיפת החוק רימו השישה משקיעים בבריטניה ובארה"ב בהיקף של 140 מיליון דולר.

בכתב האישום נאמר כי השישה, כולל רוס מנדל, מייסד ומנכ"ל סקאי, שכנעו משקיעים לרכוש מניות בהנפקות פרטיות בשתי חברות קשורות, סקאי קפיטל הולדינגס וסקאי קפיטל אנטרפרייסס, שנסחרו בבורסת AIM בלונדון.

בפועל, השתמשו שתי החברות הנזכרות בכספי המשקיעים כדי להעשיר את עצמם ולשלם לברוקרים עמלות שהסוו כהלוואות או כבונוסים.

רשות ניירות הערך של ארה"ב (SEC) הגישה נגד השישה גם תביעה אזרחית נפרדת, שבה נטען כי מנדל השתמש בכספים כדי לממן את סגנון חייו הבזבזני. בכתב התביעה נכתב כי מנדל נסע לעתים תכופות ללונדון כדי לשכנע משקיעים להשקיע בהנפקות פרטיות.

מרמת המניות נועדה ליצור את הרושם שיש ביקוש למניות, כאשר למעשה לא היה ביקוש כזה, וכן כדי לשלוט בשוק ולשמור על מחיר המניה ולהעלותו.

לפי ה-SEC, סקאי קפיטל יישמה מדיניות של "אפס מכירות נטו", שמנעה למעשה מהמשקיעים למכור את מניותיהם. כאשר השעתה בורסת לונדון את המסחר במניות הללו ב-2006, הפכו ההשקעות לחסרות ערך.

מנדל כפר במעשים המיוחסים לו, ושוחרר בערבות של 5 מיליון דולר. ג'פרי הופמן, עורך דינו, אמר כי כתב האישום מבוסס על ראיות שסיפקו "ברוקרים סוררים" בחברה. "כשהראיות ייצאו החוצה, הוא ינוקה מכל אשמה באופן מלא ומוחלט".