יואב בורגן: "בהחלט תיתכן פגיעה במרווחי מכתשים אגן בברזיל"

זאת, בעקבות הדרישה של משרד הבריאות בברזיל שהחברה הבת של מכתשים תפסיק לייצר ולמכור 5 פורמולות במדינה ■ אנליסט לידר בית השקעות: "לא יהיה מנוס ממחיקת מלאי בברזיל בסדר גודל של 10-15 מ' ד'"

בבית ההשקעות לידר שוקי הון מגיבים היום (א') לדיווח של מכתשים אגן משבוע שעבר, לפיו משרד הבריאות בברזיל הורה לחברת הבת שלה, מיליניה, להפסיק לייצר ולמכור 5 פורמולות בשל חריגה מתנאי הרישיון, כאשר המניעה חלה גם ביחס למלאי קיים אצל לקוחות של מילניה.

הרשויות בברזיל אסרו על שיווק המוצרים למשך 90 יום וכינו אותם "רעילים במיוחד". בזאת נכלל גם קוטל העשבים "גלייסופט" - המוצר הנמכר ביותר של מכתשים המהווה כ-10% מסך המכירות של החברה בעולם כולו.

האנליסט יואב בורגן מבית ההשקעות סבור, כי בתרחיש הגרוע ביותר בהחלט תיתכן פגיעה לא שולית במרווחים של החברה בברזיל במהלך הרבעון השלישי. "אנו מניחים בשלב זה שיעור רווח גולמי של כ-29%". אמרו בלידר, והוסיפו כי "בכל מקרה, כנראה שלא יהיה מנוס ממחיקת מלאי מסוימת בברזיל, בסדר גודל של 10-15 מיליון דולר. השאלה היא האם הרשויות בברזיל יתירו לחברה לאסוף מחדש מוצרים המצויים אצל לקוחותיה לצורך פרמול מחדש". אמר בורגן.

בורגן מציין, כי רמות המלאי הגבוהות של מכתשים אמורות לאפשר לה לספק פורמולות חלופיות משוקי פעילות גיאוגרפיים אחרים של החברה. לפיכך, ולאור העובדה כי לרשותה של החברה עומדת תקופת זמן אשר אמורה להיות מספקת לצורך היערכות לוגיסטית לפתרונות חלופיים, אזי ייתכן וכי מכתשים כן תוכל לעמוד בסופו של דבר ביעדי המכירות שלה בברזיל לרבעון השלישי בפרט, ולמחצית השנייה של השנה בכלל.

נציין, כי השוק הברזילאי הוא אחד השווקים המרכזיים בו פועלת החברה. בשנת 2008 הסתכמו המכירות של מכתשים אגן באמריקה הלטינית (חלק גדול מהן בברזיל) ב-675 מיליון דולר, והיוו כ-26% מסך מכירות החברה. האיסור על מכירת חמש פורמולות משפיע על חמישה מוצרים של החברה, מתוך כ-60 מוצרים שהיא מוכרת בשוק זה, והיקף המכירות של אותם מוצרים מוערך בכעשרות מיליוני דולרים לרבעון.

לפיכך, בבית ההשקעות מכניסים את מחיר היעד למניית מכתשים אגן (30 שקל עד כה), לעדכון מחדש, וזאת עד להתבהרות התמונה רק ביום ב'-ג' הקרובים. בלידר צופים, כי מכתשים תציג ברבעון השני מכירות של 595 מיליון דולר, שיעור רווח גולמי של 29%, רווח נקי של 35 מיליון דולר, ו-EBITDA של 96 מיליון דולר.