הנאמן על נכסי מיידוף איתר יותר ממיליארד דולר כדי לשלם לקורבנות

הוצאות הכונס: 46 מיליון דולר ■ הנאמן, אירווינג פיקארד, אמר כי התביעות המשפטיות נגד "הקרנות המזינות" של ההונאה ונגד משקיעים אחרים כוללות דרישה לפיצויים בשווי כולל של 13.7 מיליארד דולר

הנאמן המטפל בכינוס נכסיו של ברנרד מיידוף אמר לשופט בבית משפט לפשיטות-רגל כי רשם "התקדמות משמעותית" בהשבת נכסים לקורבנות ההונאה, כולל 1.08 מיליארד דולר שאותרו ב-30 ביוני.

הנאמן, אירווינג פיקארד, אמר כי התביעות המשפטיות נגד "הקרנות המזינות" (feeder funds) של ההונאה, ונגד משקיעים אחרים, כוללות דרישה לפיצויים בשווי כולל של 13.7 מיליארד דולר, שישמשו להשבת כספם של המשקיעים שנפלו קורבן להונאה שביצע מיידוף בהיקף 65 מיליארד הדולר.

בדו"ח ביניים שהגיש פיקארד ביום ה' שעבר לבית המשפט הפדרלי לפשיטות-רגל במנהטן, הוא טוען כי העלויות האדמיניסטרטיביות של פירוק החברה של מיידוף בפיקוח SIPC, התאגיד להגנת המשקיעים במניות, מסתכמות ב-45.9 מיליון דולר.

פיקארד דיווח על הדרכים שבאמצעותן הושגו כספים במסגרת הפירוק. בין היתר הוא ביצע מכירה פומבית של כרטיסים לאירועי ספורט בשווי 91,500 דולר, שאותם רכשה החברה של מיידוף. נמכרו כרטיסים לעונת 2008-2009 של משחקי הניו-יורק ניקס והניו-יורק ריינג'רס, כרטיסים לעונת 2009 של הניו-יורק מטס וכרטיסי אירוע יחיד למרוצי מינסוטה וויילד ונסקר.

פיקארד הצליח גם להשיב גם 233,900 דולר בתשלומי פרמיום מחברות ביטוח שונות, ו-144,500 דולר שמיידוף העביר כתרומות לסנאטורים ולפוליטיקאים אמריקניים אחרים. גם הוועדה הסנאטוריאלית הדמוקרטית, הליגה האתלטית של המשטרה וארגוני שדולה בתעשיית המניות, השיבו את התרומות שקיבלו ממיידוף.

פיקארד השיב גם 54,100 דולר ממקורות שונים, באמצעות ביטול מינויים וחברויות, והחזרתם של כלי רכב שכורים. כמו כן, הוא חסך כסף כשפיטר את 3 העובדים שנותרו בחברה של מיידוף ב-30 ביוני, שהעסקתם נמשכה עד אותו זמן רק כדי לסגור את החברה. בעבר העסיק מיידוף 140 עובדים.