נדחתה בקשה לייצוגית: לא הוכח כי הבשר הכיל יותר מים מהמותר

ביהמ"ש דחה בקשה לתביעה ייצוגית בהיקף 451 מיליון שקל נגד 9 יצרני ומשווקי מוצרי בשר, בהם טיבון ויל אחזקות, נטו מלינדה, תוחלת תעשיות בשר, מעדני הטלה והעגל ופלדמן ייצור ושיווק מוצרי בשר

נדחתה בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף של כ-451 מיליון שקל נגד 9 יצרני ומשווקי מוצרי בשר, ביניהם טיבון ויל אחזקות, נטו מלינדה (עטרה נטו), תוחלת תעשיות בשר (1993), מעדני הטלה והעגל ופלדמן ייצור ושיווק מוצרי בשר.

המבקש, אריק גולדיאן, טען בתביעה שהוגשה בפברואר 2006, כי רכש מהמשיבים במהלך שנת 2006 מוצרי בשר מעובד שבהם שיעור מים העולה על המותר, בעוד שעל גבי אריזות מוצרי הבשר צויין כי תכולת המים בבשר אינה עולה על 10% ממשקלו הכולל של הבשר.

לעומת זאת, בדיקות שערך המבקש במעבדת בקטוכם העלו כי תכולת המים עולה על 15% בחלק מהמוצרים שמייצרות הנתבעות.

לטענתו, המשיבים הטעו את צרכני הבשר הקפוא באמצעות מצג מטעה על גבי האריזות, משום שכמות המים המוספים למוצרים בפועל גבוהה מכמות המים המותרת על-פי תקנות הבשר המעובד.

לדבריו, כיוון שהמחיר נקבע בהתאם למשקל - הרי שבחישוב מחיר הבשר על-פי 10% מים שבתוכו יש משום הטעית הצרכן וגביית מחיר מופקע עבור בשר שמשקלו מורכב ממים רבים מהמותר.

עוד טען המבקש כי ניתן ללמוד מהעובדה שעל המשיבים הוטלו קנסות על-ידי משרד הבריאות בגין הוספת מים בכמות החורגת מהמותר, כי המשיבים אכן לא מילאו את דרישות החוק.

בתגובה טענו המשיבים כי אין לאשר את הבקשה כייצוגית וכי סיכויי התביעה אינם גבוהים, משום שהמבקש לא הצליח להוכיח את טענתו כי אכן אחוזי המים בבשר גבוהים מהמותר בתקנות הבשר המעובד.

עוד טענו המשיבים כי מעבדת בקטוכם אינה מעבדה המוסמכת להעניק חוות-דעת משפטיות בכלל ולבחון אחוזי מים בבשר בפרט. (ת.א. 1216/06).