הפרסומת לקווי הטלפון של 013 נטוויז'ן - המדוברת ביותר השבוע ברשת

Twisted Fly: הדעות לגבי הפרסומת היו חלוקות, וחלק מהגולשים אף ניהל שיחה לגבי סוגיית הניתוק ממכשירים רפואיים ■ הקמפיין החדש של סלקום יצר באזז בטוויטר

הפרסומת של 013 נטוויז'ן היא הפרסומת המדוברת ביותר השבוע ברשת. הפרסומת שבה רואים בחור צעיר המבקש לנתק את אימו ממכשיר הטלפון, משום שאינה מפסיקה להתקשר אליו, חוללה 42% מהיקף השיחה על פרסומות ברשת. מחולל השיחה העיקרי - 90% מהשיחות - הוא סנטימנט הגולשים כלפי הפרסומת ויוצריה.

66% מהדנים בסוגיה זו הביעו סנטימנט שלילי כלפי הפרסומת, מתוכם 75% הביעו סלידה מהפרסומת ("הפרסומת עוברת את גבול הטעם הטוב", "חצו קווים אדומים"). 18% נוספים הביעו את דעתם כנגד חברת נטוויז'ן ("האם כך מתייחסים מנהלי נטוויז'ן ליקיריהם?"), ו-7% הביעו את דעתם השלילית כלפי חברת הפרסום העומדת מאחורי הפרסומות (גיתם BBDO).

29% מהדנים בסוגיה דווקא הביעו דעה חיובית כלפי הפרסומת. 97% מביניהם טענו כי "הפרסומת מצחיקה בטירוף", ואף יצאו כנגד מתנגדיה ("שיפי-הנפש יחזרו לארון"). 3% נוספים הביעו את דעתם החיובית כלפי נטוויז'ן וטענו כי מדובר במבצע מעולה. 5% מכלל מביעי הדעה הביעו סנטימנט מעורב ("לא בטוח שהפרסומת פוגעת, אבל היא חביבה").

10% מכלל השיח על הפרסומת דן בסוגיית ניתוק ממכשירים רפואיים. הדנים בנושא שיתפו בהתלבטויות ובחוויות אישיות, וחלקם הביעו תמיכה.

קמפיין סלקום יצר באזז בטוויטר

במקום השני בדירוג הפרסומות המדוברות ברשת ממוקם הקמפיין החדש של סלקום, המציג חיילים שמשחקים כדורגל ליד חומות ההפרדה. הקמפיין חולל 16% מהיקף השיחה ברשת, בין היתר, בקרב הטוויטריסטים (קהילת משתמשי ה-twitter), שמיהרו להביע את דעתם על הפרסומת כמעט מיד בצאתה.

מניסיון עבר נראה כי הבאזז שיצרה הפרסומת בקרב הטוויטריסטים יסחף אחריו את הרשת כולה ויגרום לשיחה בזירות שיחה נוספות. מעניין יהיה לראות בשבוע הבא מה יהיה הנפח שתתפוס הפרסומת מהיקף השיחה הכללי על פרסומות.

אל המקום השלישי הגיע הקמפיין של קוקה-קולה עם 13% מהיקף השיחה ברשת. במקום הרביעי ניצבת הפרסומת למילקי עם 6% מהיקף השיחה. על המקום החמישי מתחרות ראש בראש, כל אחת עם 4%, הפרסומות למטרנה ולספרייט.

22