SportsPro: ליגת ה-NFL היא נכס הספורט היקר ביותר

על-פי דירוג חדש וראשוני של הדו-ירחון העוסק בכלכלת ספורט, ליגת הפוטבול האמריקנית שווה 4.5 מיליארד דולר; הספורטאי השווה ביותר הוא טייגר וודס (1.25 מיליארד דולר); אירוע הספורט - המונדיאל (1.7 מיליארד)

הדו-ירחון SportsPro, העוסק בכלכלת ספורט, פרסם בפעם הראשונה מאז הוא יצא לאור בשנת 2002 את רשימת 200 נכסי הספורט בעלי הערך הגבוה ביותר בעולם.

כצפוי, ליגות הספורט האמריקניות שולטות על צמרת הרשימה. ליגת ה-NFL (ליגת הפוטבול האמריקנית) במקום הראשון, עם שווי מוערך של 4.5 מיליארד דולר. ה-MLB (ליגת הבייסבול) שנייה בדירוג (3.9 מיליארד דולר). שלישית ממוקמת ה-NBA (שווי של 3.35 מיליארד דולר), ואחריה הנאסקר - סבב מכוניות מרוצים בארה"ב, עם 1.9 מיליארד דולר.

קבוצת הפורמולה 1 של פרארי (1.55 מיליארד דולר), שממוקמת שמינית בדירוג הכולל, נחשבת לנכס הספורט האירופאי השווה ביותר. אחרי פרארי מדורגת מנצ'סטר יונייטד, אלופת אירופה ואלופת אנגליה, עם שווי של כ-1.495 מיליארד דולר.

מבחינת הספורטאים בעלי הערך הכי גבוה, הגולפאי טייגר וודס במקום הראשון, עם שווי של 1.25 מיליארד דולר. הגולפאי לשעבר ג'ק ניקולאס שני, עם שווי של מיליארד דולר, בעוד דייויד בקהאם שווה 375 מיליון דולר.

טורניר ווימבלדון שהסתיים בשבוע שעבר מוערך ב-900 מיליון דולר (22 בדירוג הכולל). אירוע הספורט השווה ביותר הוא המונדיאל (1.7 מיליארד דולר, 5 בדירוג הכללי). שני אירועים נוספים שבלטו בדירוג: הצ'מפיונס ליג (1.1 מיליארד דולר, 13); המשחקים האולימפיים (1.04 מיליארד, 15).