בארה"ב מנסים להבין: לאן נעלם הקהל?

מבצעי השיווק והורדת המחירים לא עוזרים: ב-MLS וב-MLB נרשמה צניחה של מעל 5.5% בכמות הקהל הממוצעת; הנפילה הגדולה ביותר: אצל הקבוצות מניו-יורק

למרות מבצעי שיווק אטרקטיביים, הורדת מחירים וניסיון למנוע בכל מחיר בריחה של אוהדים מהאצטדיונים, בליגות המקצועניות בארה"ב מתחילים להבין שהמשבר הכלכלי בכל זאת חזק יותר. בשתי הליגות המקצועניות שרצות כעת - ה-MLS וה-MLB - נרשמת נכון לעכשיו ירידה משמעותית בכמות הצופים לעומת העונה שעברה.

בליגת הבייסבול נרשמת ירידה של 5.5% - מ-31,766 בעונה שעברה ל-30,003 בממוצע העונה. אצל 10 קבוצות מתוך 30 הקבוצות בליגה נרשמה ירידה של מעל 10%. אצל שתי הנציגות של ניו יורק, היאנקיז והמטס - שעברו לאצטדיונים חדשים וגדולים יותר במטרה להגדיל את בסיס האוהדים, התוצאה היא הפוכה: אצל המטס חלה ירידה של 22%, בעוד היאנקיז רושמים ירידה של 13.5%.

בליגת הכדורגל המצב גרוע לא פחות: כמות הקהל הממוצעת אחרי חצי עונה ירדה ב-5.6% - מ-16,352 צופים ל-15,434 העונה. אצל 7 מתוך 15 הקבוצות הליגה הירידה היא בשיעור של מעל 20%. גם כאן מובילה הנציגה של העיר ניו יורק את הנפילה הגדולה ביותר - הרד-בולס צנחו ב-35% בכמות הקהל הממוצעת. הלוס אנג'לס גלאקסי שאחרי עידן דייויד בקהאם רושמים ירידה של 24%, אבל יכולים לצפות לעלייה מחודשת כעת, לאחר שהקשר האנגלי חזר למועדון.