מבוטלים ממורמרים = פירצת אבטחה?

דו"ח של סיסקו: החולשה בשוק ה-IT עשויה לתדלק את הפשיעה המקוונת

שוק התעסוקה החלש עשוי להוביל לגידול בפשע המקוון, כך טוענת חברת סיסקו בדו"ח האבטחה החצי שנתי שלה, שיתפרסם מחר. לדברי החברה, מפוטרים, במיוחד כאלו עם כישורי מחשוב, עלולים לחבור לפושעים כדי להשיג פרנסה. כמו כן, לדברי סיסקו, מפוטרים ממורמרים עלולים להפוך את מעסיקיהם לשעבר למטרה. "בעלי מידע פנים, המודעים לפרצות באבטחה, יכולים לגרום לנזק חמור לארגון", אומרים בסיסקו.

באפריל נעצר אנליסט טכנולוגיה לשעבר בשלוחת ה"פד" בניו יורק, שנחשד בלקיחת הלוואות, תוך שימוש בזהות בדויה. בחקירת ה-FBI התגלה כונן זיכרון נייד, שהוצמד למחשב הבנק, אשר בעזרתו הושגו ההלוואות.

בסיסקו אומרים כי פושעי המחשב השתכללו מאוד, בכל מה שנוגע למכירות, שיווק וניהול סיכונים, "הם לקחו טכניקות שנלמדות בבית הספר למנהל עסקים בהרווארד וכעת הם מיישמים אותן אצלם", אמר חוקר האבטחה הראשי של סיסקו, פטריק פטרסון.

הדו"ח של סיסקו כלל קטעים מתוך שיחה, שנערכה עם בוטמאסטר - אדם המשתלט על מחשבים, מבלי שבעליהם יהיו מודעים לכך, ומוכר את המידע שהשיג לאנשים אחרים. ההאקר סירב לומר כמה הוא הרוויח, אבל אמר "אדם, שאני מכיר, יכול להרוויח 5,000-10,000 דולר בחודש מהשגת מידע, למשל, סיסמה לחשבון בנק, ומכירתו".

פטרסון סיפר על שירות אנטי-אנטי-וירוס בשם וירטסט, שתמורת תשלום חודשי מיידע את ההאקרים השונים, אילו חברות אבטחה מסוגלות לאתר את הוירוסים ותוכנות הפריצה שלהם. "זהו שירות עברייני", אמר פטרסון, "ראינו הרבה מקרים של פושעים החולקים ביניהם מידע וכלים, אבל מעולם לא ראינו עסק מסחרי כמו זה".