בלדה לאיליק רוז'נסקי

מהטרקטור במטע הבננות במסדה, לג'יפ שלא ראה שטח מימיו-300 אלף ש' משכורת

16 שנה אחרי שעזב את קיבוץ מסדה, יכול איליק רוז'נסקי להסתכל בנחת על תלוש המשכורת שהוצע לו עם פרישתו מדלק נדל"ן - 150 אלף שקל בחודש לחצי משרה בלבד.

רוז'נסקי לא גדל על ברכי הקומוניזם, הוא נולד וגדל בשכונת רחביה היוקרתית שבירושלים והצטרף לקיבוץ ב-1977. בגיל 23 כבר היה רכז ענף הבננות ובגיל 26 מונה למרכז המשק והגזבר. במקביל היה מעורב במפלגת העבודה ושימש כמזכיר המשמרת הצעירה של התק"מ.

אבל תפקיד חייו (עד כה) היה כשמונה ב-1997 למנהל פיתוח וייזום בקבוצת דלק, שהייתה אז בשליטת משפחת רקאנטי. בשנת 2000, כשהוקמה חברת דלק נדל"ן, הוא מונה למשנה למנכ"ל, תחת ראובן שפיגל, וכשהאחרון עבר לנהל את דיסקונט ניו-יורק, התיישב רוז'נסקי על כס המנכ"ל.

רוז'נסקי יצא למסע רכישות אגרסיבי של נכסי נדל"ן מניב באירופה, אך הקפיד לרכוש נכסים עם שוכרים איכותיים ובחוזים לטווח ארוך. בשוק פורח הכול זורח, אך עם פרוץ המשבר החברה נקלעה למשבר נזילות וחובות הענק העיבו על חברת האם.

רוז'נסקי, המחזיק ב-1.4% מניות דלק נדל"ן, יסיים את תפקידו כמנכ"ל החברה, באוקטובר מצויד במצנח זהב של 19 משכורות (כ-4.9 מיליון שקל). הקיבוצניק לשעבר עדיין מקפיד לקום כל בוקר בחמש לכל המאוחר, אך הפעם הוא נוהג בג'יפ מפואר, שלא ראה שטח מימיו, ומרוויח 300 אלף שקל בחודש. *