בעלי המניות של סאן מיקרוסיסטמס אישרו את מכירתה לאורקל

כ-62% ממניות יצרנית השרתים והמפתחת של שפת ה-Java יימכרו לענקית התוכנה, תמורת 9.5 דולר למניה, מה שמשקף לחברה שווי של 5.6 מיליארד דולר ■ עסקת הרכישה צפויה להיות מושלמת הקיץ

יצרנית השרתים והמפתחת של שפת ה-Java, סאן מיקרוסיסטמס , הודיעה היום (ה') כי בעלי המניות של החברה אישרו את מכירתה לענקית התוכנה אורקל .

ע"פ אישור ההסכם מהיום, אורקל צפויה לרכוש כ-62% ממניות סאן תמורת 9.5 דולר למניה, עסקה שמשקפת לה שווי של 5.6 מיליארד דולר. אישור המיזוע עדיין כפוף לאישורים הרגולטוריים המתאימים.

נזכיר, כי אורקל הודיעה לפני כחודשיים על כוונתה לרכוש את סאן תמורת 7.4 מיליארד דולר. היא אפילו יצאה לגיוס חוב של כ-4.5 מיליארד דולר למימון העסקה. סביב הרכישה התגלעו מספר מכשולים, בינהם דרישתה של רשות ההגבלים העסקיים בארה"ב (FTC) לקבל עוד פרטים על העסקה המתוכננת. באופן ספציפי, הרשות התעניינה בתנאי רישיון השימוש בשפת Java כפי שיהיו תחת בעלותה של אורקל.

בעלי המניות של סאן צופים היום כי העסקה לרכישתה צפויה להיות מושלמת הקיץ. לאחר המיזוג, אורקל תמוצב כחברת מחשוב מקבילה מבחינת היכולות ל-IBM, שתהיה מסוגלת לספק מוצר שלם, החל מהחומרה דרך תשתית התוכנה, סביבת הפיתוח, ועד האפליקציה.