אלשיך דחתה את בקשת הקפאת ההליכים של רשת IRIT

כזכור, רשת האופנה IRIT ביקשה הקפאת הליכים בשל חובות של כ-30 מיליון שקל ■ אלשיך ציינה כי יותר מכל חסרה תוכנית הפעלה לרשת, וכי אין כל תשובה מניחה את הדעת לדרך המימון של הרשת בתקופת ההקפאה

שופטת המחוזי בתל-אביב, ורדה אלשיך, דחתה את בקשת רשת האופנה "אירית" למתן צו הקפאת הליכים בשל חובות של כ-30 מיליון שקל.

אלשיך ציינה כי יותר מכל חסרה תוכנית הפעלה לרשת, וכי אין כל תשובה מניחה את הדעת בנוגע לדרך המימון של הרשת בתקופת ההקפאה.

לדברי אלשיך, על פניו נראה כי הרשת לא הצליחה - לפחות משנת 2003 - "להמריא", למרות "זריקות" של מימונים שהוזרמו לקופה. עוד הוסיפה כי לא מונחים בפניה כל נתונים המעידים על כך כי לאירית יש סיכוי, לפחות בשלב הנוכחי, להשתקם.

אלשיך ציינה גם כי הבקשה נוכחית הוגשה מוקדם מדי, והבהירה כי אין כל מניעה להגיש בקשה מתוקנת שתכיל את כל הפרטים הדרושים.

רשת "אירית" מוחזקת בידי חברת ניו אימג' השקעות (33%) ורשת האופנה ג'אמפ (67%), שביקשה גם היא הקפאת הליכים. הרשת הוקמה ב-2003 על-ידי המעצבת אירית סימון, וב-2007 נמכרה השליטה בחברה לג'אמפ. סימון, שפרשה מהחברה, פתחה רשת אופנה חדשה בשם "Little by Irit". כיום מונה "אירית" 24 סניפים, מהם 16 מופעלים ישירות על-ידה והיתר על-ידי זכיינים. ברשת מועסקים 139 עובדים, 35 מתוכם על-ידי הזכיינים.

פילנתרופיה גדולה

אלשיך ציינה בהחלטתה כי לא די בכך שהנושה המובטח, בנק לאומי, אינו מתנגד למתן צו הקפאה לתקופה קצרה, אלא הוא צריך לעשות יותר מכך ולממן את תקופת ההקפאה ולו לתקופה קצרה - כפי שהיה נהוג בבקשות להקפאת הליכים בעבר.

לדבריה, לאחרונה פשטה שיטה, לפיה "נדבנים", בהם משקיעים פוטנציאליים ופילנתרופים, מביאים כסף למימון תקופת ההקפאה, כמו המשביר לצרכן במקרה הנוכחי.

אלשיך ציינה כי היא אינה מבינה את המניע של המשביר לצרכן להביא כסף למימון רכישת סחורות ועוד בהיקף של 500 אלף שקל, וזאת רק בנימוק של דאגה לעובדים. "נפלאה ממני 'נדבנות' זו", ציינה אלשיך, והוסיפה כי ייתכן שהקשר בין המשביר לג'אמפ מסביר את "הפילנתרופיה הגדולה".

אלשיך הוסיפה כי לא ברור כרגע מה אמורה להיות תרומת הבעלים, כאשר רשת ג'אמפ עצמה נמצאת בהליכי הקפאת הליכים. (פש"ר 2534/09).