גולדמן זאקס חותך את מחיר היעד של כי"ל ל-39 שקל

גלובס tv בסקירה על כי"ל ואורלקלי נשמרת המלצה "נייטרלי" לשתי המניות ומחיר היעד ירד בכ-15% לעומת המחיר הקודם ■ בגולדמן זאקס מעריכים כי מחיר הספוט לטון אשלג יעמוד על 475 דולר בעקבות החוזה עם ההודים

גודלמן זאקס מורידים את מחירי היעד למניות הדשנים כי"ל ואורלקלי הרוסית. ההמלצה לשתי המניות נותרה "נייטרלי" אך מחיר היעד של כי"ל ירד ל-39 שקל למניה לעומת מחיר יעד קודם של 46 שקל למניה המשקף ירידה של כ-15% במחיר היעד למניה. נציין כי מחיר הפתיחה של מניית כי"ל בבורסה בת"א עומד על 38.01 שקל למניה.

למניית אורלקלי הורידו כלכלני גולדמן זאקס את מחיר היעד ל-16 דולר למניה לעומת מחיר יעד קודם שעמד על 22 דולר למניה - ירדה של כ-27% לעומת מחיר היעד הקודם.

הורדת מחיר היעד נובעת בעקבות חוזה האשלג שנחתם עם הודו שבו נקבע מחיר של 460 דולר לטון אשלג - מחיר הנמוך ב-26% מהמחיר שנקבע בשנה שעברה. בגולדמן זאקס מציינים כי המחיר אינו נחשב למחיר הרשמי החדש אך צפוי כי המחיר הרשמי ייקבע קרוב למחיר זה.

חטיבת האגרוכימיה בגולדמן זאקס הורידה את מחיר היעד לטון אשלג ב-2010 ל-475 דולר לטון לעומת מחיר יעד קודם שנקבע על 550 דולר לטון. מחיר הספוט החדש ייקבע ל רקע החוזה עם ההודים.

סימן שלילי נוסף לעסקי האשלג של שתי החברות רואים בגולדמן במלאי האשלג של הסינים שעומד על כ-4 עד 5 מיליון טון, המלאי הזה עשוי לספק את הדרישות של סין עד לאביב של שנת 2010 - דבר שעשוי לדחות את חתימת חוזי האספקה של אשלג לצרכנית האשלג הגדולה בעולם.

בבנק ההשקעות מדגישים כי לאורלקלי ולכי"ל פוטנציאל צמיחה מוגבל למרות הצפי להתאוששות בביקושים בשנת 2010.

[להמלצות אנליסטים]