סונול: לאסור על העברת תחנת "שבעת הכוכבים" לדלק ישראל

לטענת סונול, לחברה יש הסכם לאספקת דלקים לתחנה לעוד שנה ■ דלק ישראל ובעלי התחנה טרם הגישו את תגובתם ■ התחנה מוכרת כ-700-800 אלף ליטר בחודש, ובענף מעריכים את פדיונה החודשי ב-3-4 מיליון שקל

לאחר שאיבדה את תחנת "שבעת הכוכבים" בהרצליה לדלק ישראל , סונול פונה להליכים משפטיים בניסיון למנוע את ביצוע העסקה.

ל"גלובס" נודע כי סונול, בניהולו של תמיר פוליקר, הגישה היום (ב') לבית משפט השלום בפתח-תקווה בקשה לקבלת צו מניעה נגד העברת התחנה לדלק ישראל.

לטענת סונול, החברה מחזיקה בהסכם לאספקת דלקים לתחנה למשך שנה נוספת, ולכן ההסכם שהושג בין דלק לבעלי התחנה אינו חוקי. כמו כן טוענת סונול כי רק באחרונה ביצעה השקעות נוספות במיתוג התחנה.

דלק ישראל ובעלי התחנה, משפחת ליבסטר, טרם הגישו את תגובתם לבית המשפט. הדיון בבית משפט צפוי להתחדש ביום חמישי הקרוב.

בענף מעריכים כי סיכויי ההצלחה של העתירה אינם גבוהים, אך ייתכן כי סונול תקבל פיצוי מסוים מבעלי התחנה בגין ההשקעות האחרונות שביצעה.

כפי שפורסם ב"גלובס", חברת דלק ישראל הצליחה לקחת בסוף השבוע לסונול את תחנת-הדלק הגדולה בסמוך לקניון "שבעת הכוכבים" בהרצליה. בסוף השבוע כבר הוחלף המיתוג והלוגו של התחנה מסונול לדלק.

לפי הערכות, דלק צפויה לשלם לבעלי התחנה, משפחת ליבסטר, דמי שכירות של 300-320 אלף שקל בחודש, (המשקפים שווי של 45 מיליון שקל לתחנה). זאת בעוד סונול הציעה לשלם כ-250 אלף שקל בחודש.

התחנה, הממוקמת בסמוך למחלף "שבעת הכוכבים" בהרצליה (במפגש כביש 2 ו-20), נחשבת לאחת מהתחנות הגדולות של סונול במרכז הארץ ומופעלת על-ידי החברה מזה שנים ארוכות.

התחנה מוכרת כ-700-800 אלף ליטר בחודש, ובענף מעריכים את הפדיון החודשי שלה ב-3-4 מיליון שקל. מחזור המכירות השנתי של התחנה נאמד בכ-50 מיליון שקל בשנה.

התחנה אינה פועלת כיום בסופי שבוע ובלילות. ככל הידוע, בדלק מתכננים להאריך את שעות הפעילות ולפתוח במקום גם חנות נוחות של מנטה ומכון שטיפה. "יש בתחנה פוטנציאל לא ממומש. אם התחנה תעבוד גם בסופי שבוע ובלילות, היא יכולה להגיע למכירות של מיליון ליטר בחודש", אמרו בכירים בחברות הדלק.

בענף מעריכים כי מדובר בתגובה של דלק ישראל, בניהולו של דוד קמיניץ, לכך שסונול לקחה לה בחודשים האחרונים שתי תחנות גדולות בכניסות לראש-העין ולרמלה.

בתגובה לאיבוד התחנה בכניסה לרמלה, דלק ישראל התקשרה באחרונה בהסכם להקמת תחנת דלק חדשה בכניסה לצריפין, בסמוך לאזור בו מתוכנן לקום השוק הסיטונאי החדש. בענף מעריכים כי הקמת התחנה תושלם עד תחילת 2010 ותפצה את דלק על הפסד המכירות הפוטנציאלי מהתחנה ברמלה.

במשק הדלק העריכו בעבר כי דלק לא תעבור בשתיקה על המהלכים של סונול. בשבועות האחרונים דלק ודור-אלון מנהלות משא-ומתן על תחנת-דלק נוספת של סונול בסינמה סיטי, שנחשבת לאחת התחנות הגדולות ביותר בארץ. התחנה, הממוקמת בסמוך לצומת גלילות על כביש החוף (כביש 2), נמצאת בבעלות פרטית ומושכרת היום לסונול.