הוועדה למדרוג אישרה את תקנון מדידת הרייטינג באינטרנט

לפני כחודש נחשף ב"גלובס" כי המדידה עתידה לצאת לדרכה ללא השתתפות וואלה ו-ynet, שני האתרים המרכזיים ששולטים בכ-70% משוק הפרסום המקוון

המדידה באינטרנט קרובה מתמיד: חברי הוועדה למדרוג אישרו היום (ב') את תקנון מערכת המדידה שעתידה למדוד את הרייטינג של אתרי האינטרנט - כך נודע ל"גלובס". בשבוע הקרוב יחתמו כל המשתתפים על התקנון, והמדידה תצא לדרכה.

מדידת האינטרנט עתידה להגביר את הסטנדרטיזציה בשוק האתרים הישראלי ולספק כלי תכנון מרכזי עבור המפרסמים והמשווקים.

כזכור, לפני כחודש נחשף ב"גלובס" כי המדידה עתידה לצאת לדרכה ללא השתתפותן של וואלה ו-ynet, שני האתרים המרכזיים ששולטים בכ-70% משוק הפרסום המקוון. ynet סירבה להצטרף עוד מימי תחילת המכרז, ואילו וואלה התעכבה בחתימתה בשל אי-הסכמות הנוגעות לעלות היחסית של כל משתתף.

אישור התקנון מתבסס על ההתחייבות מצידה של חברת גמיוז (שזכתה במכרז באמצעות הנציגה הישראלית Market Watch) לשלם את החלק היחסי של וואלה, במטרה להתניע את התהליך גם בלעדיה. כזכור, המכרז למדידת הרייטינג באינטרנט התקיים בדצמבר 2007, אולם עד היום טרם החלה המדידה.

יש לציין כי גמיוז מסוגלת למדוד את אתרי האינטרנט הישראלים גם ללא שיתוף-פעולה של שתי השחקניות המרכזיות. זאת, בשל העובדה שלצד מערכת ה"סייט סנטריק", שתושתל בשרתי האתרים שיצטרפו לתהליך, יופעל גם פאנל מייצג של 3,000 גולשים ("יוזר סנטריק"), שבמחשביהם תותקן אפליקציה שתספק נתונים מדויקים על הרגלי הגלישה שלהם, ללא תלות או הסכמה מצד האתרים (בדומה לפאנל המדידה שמפעילה ועדת המדרוג בטלוויזיה).

עם זאת, רמת הדיוק של נתוני וואלה ו-ynet, שלא ישתתפו במדידה, תהיה נמוכה יותר.