הסאגה היומית: בית"ר נשארת אצל גאידמק, לא תלך לפירוק

בפגישה במשרדי הבקרה התקציבית הובהר ליו"ר איציק קורנפיין כי נושיו של גאידמק לא יוכלו לעקל את הכספים שייכנסו למועדון ■ קורנפיין: "התקציב יעמוד על 35 מיליון שקל"

בית"ר ירושלים נשארת בשלב זה בידיו של ארקדי גאידמק וצפויה לפתוח את העונה מבלי שתלך לפירוק או להקפאת הליכים, זו השורה התחתונה של הפגישה שנערכה היום (ג') במשרדי הבקרה התקציבית של ההתאחדות לכדורגל.

העניין המשמעותי השני הוא שאיציק קורנפיין, יו"ר המועדון, מקבל את הסמכות המלאה והבלעדית לנהל את הקבוצה. איש העסקים גומא אגאייר יתמוך בקבוצה כספונסר חיצוני אחרי שקיבל הבטחה כי הכסף שיזרים למועדון ישמש לתפעול השוטף ולא ישאב על-ידי הנושים של גאידמק.

הניסיון להעברת הקבוצה לידיו של קורנפיין הוקפא בשלב זה, אחרי שיו"ר בית"ר קיבל הבהרות מהיועצים המשפטים של ההתאחדות כי הנושים של ארקדי גאידמק לא יוכלו לשים יד על הכספים שנכנסים למועדון. "יש הרבה מאוד אי דיוקים לגבי הנושים", אמר קורנפיין אחרי הישיבה. "הם לא נושים של בית"ר ירושלים, אלא נושים שהטילו עיקולים של עשרות מיליונים על ארקדי. אין להם ולא יכולה להיות להם נגיעה לבית"ר, מאחר שהכסף מיועד אך ורק לתפעול השוטף בעונה הקרובה".

ובינתיים באנגליה: בנו של ארקדי מוכר את פורטסמות'

קורנפיין אמר כי עד סוף השבוע צפוי תקציב הקבוצה להיות מאושר באופן סופי בבקרה, והוא צפוי לעמוד על כ-35 מיליון שקל. העובדה שבית"ר לא תגיע לבית המשפט תסיר ממנה את האיום של פתיחת העונה הקרובה במינוס תשע נקודות. עם זאת, קורנפיין רמז כי בית"ר תמשיך במאמצים לשחרר מספר שחקנים מובילים שמחזיקים בחוזים כבדים.

מי שצפוי לאמן את הקבוצה הוא יצחק שום, שפוטר מבית"ר בתחילת העונה שעברה אבל לפי ההסכם עם גאידמק ממשיך לקבל שכר עד תום העונה הבאה. בכך למעשה חוסכת בית"ר את ההוצאה הכספית עבור העסקת מאמן.