האינפלציה באוסטרליה האטה ל-1.5% ברבעון השני - שפל של עשור

זאת בהשוואה לעלייה של 2.5% ברבעון הקודם ■ במונחים רבעוניים, האינפלציה באוסטרליה עלתה ב-0.5% ■ הדולר האוסטרלי יורד כעת ב-0.32% ל-0.8148 דולר לדולר אוסטרלי

מדד המחירים לצרכן באוסטרליה (CPI) האט לקצב שנתי של 1.5% ברבעון השני - הרמה הנמוכה ביותר מאז 1999. זאת בהשוואה לעלייה של 2.5% ברבעון הקודם. במונחים רבעוניים, האינפלציה באוסטרליה עלתה ב-0.5%.

עם זאת, בסיס האינפלציה, שמתמקד בשני נתונים סטיסטיים מרכזיים שאינם מתחשבים במוצרים שמחירם השתנה באופן קיצוני, האט לקצב שנתי של 3.9% מ-4.15% ברבעון הראשון.

הבנק המרכזי של אוסטרליה (RBA) הוריד את הריבית ב-4.25% מספטמבר ועד אפריל, אך מאז הותיר אותה על 3%. הדולר האוסטרלי יורד כעת ב-0.32% ל-0.8148 דולר לדולר אוסטרלי.

נראה כי הלחץ על המחירים צפוי להימשך משום שמחירי הסיטונאות היורדים באים לידי ביטוי במחיר הסופי של המוצרים. "האינפלציה צפויה להישאר נמוכה בטווח הזמן הקרוב עקב השפעת המיתון העולמי על הכלכלה המקומית", אמר שר האוצר של אוסטרליה, וויין סוואן.

אמירה זו תומכת בציפייה לקיצוצי ריבית נוספים של בנק הריזרב האוסטרלי בחודשים הבאים. אמנם, נגיד הבנק גלן סטיבנס ציין זאת, אפילו כאשר לא שינה הבנק את שיעור הריבית ביולי, כשאמר ש"תחזית האינפלציה מאפשרת מידה מסוימת של הרחבת צעדי המדיניות המוניטרית".