אקסנצ'ר מתרחבת בעולם הסלולרי: רוכשת את חטיבת השירותים של הסימביאן

חברת השירותים רוצה לרכוש את פעילות השירות והתמיכה של נוקיה למערכת ההפעלה העיקרית של הטלפונים החכמים המבוססת על קוד פתוח ■ תנאי העסקה, שצפויה להיסגר בתוך חודשיים-שלושה, לא פורסמו

עוד הוכחה להתפתחות העניין שסביב מערכות ההפעלה של העולם הסלולרי. חברת השירותים אקסנצ'ר הודיעה השבוע על כוונתה לרכוש את פעילות השירות והתמיכה של נוקיה למערכת ההפעלה סימביאן (Symbian). תנאי העסקה, שצפויה להיסגר בתוך חודשיים-שלושה, לא פורסמו.

הסימביאן, שהפכה בשנים האחרונות למערכת ההפעלה העיקרית של הטלפונים החכמים, היא מערכת המבוססת על קוד פתוח. כלומר כזו שניתן לגשת לקוד המקור שלה ולשנות או להתאים אותו לסביבות עבודה ולאפליקציות שונות.

הקוד הפתוח תפס מהר את השוק הסלולרי ויותר מ-60% ממערכות ההפעלה מוגדרות ככאלו. בחברת המחקר ג'וניפר העריכו לאחרונה כי שוק הטלפונים חכמים עם מערכת הפעלה מבוססת קוד פתוח יכפיל את עצמו מ-106 מיליון השנה, ליותר מ-220 מיליון בתוך 5 שנים.

שוק הטלפונים החכמים צפוי לגדול השנה ב-10%-20%, מ-152 מיליון היחידות שנמכרו בשנה שעברה, כך מעריכה Strategy Analytics. בערך 50% מהמכשירים האלו הגיעו עם סימביאן, 23.5 מיליון עם RIM המשווקת את בלקברי, 20 מיליון עם מיקרוסופט ו-13.7 מיליון עם אפל. השאלה היא עד כמה המערכת המתחרה לסימביאן מבית גוגל - האנדרואיד, שהושקה בסוף 2008 - תשנה את המצב. כרגע האנדרואיד עדיין משתרכת מאחור.

המוטיבציה של אקסנצ'ר לתפוס עמדה בשוק הטלפונים החכמים ברורה. החטיבה שנרכשת מספקת ייעוץ ושירותי פיתוח טכנולוגי ליצרניות טלפונים ניידים שמעוניינות להתקין את הסימביאן על הטלפונים מתוצרתן. אלו, נאלצו עד כה לפנות לנוקיה, המתחרה, בכדי לקבל שירותים למערכת הקוד הפתוח, מה שבוודאי לא הועיל למוטיבציה לאמץ את הסימביאן. העסקה הנוכחית תפטור את הקונפליקט הזה.

"היכולות שנרכוש מנוקיה יעזרו לנו לתמוך בצמיחה המהירה מהאימוץ של שירותי מולטימדיה ניידת, וירחיבו את המקום של אקסנצ'ר כספקית של כלים, מוצרים ופתרונות ללקוחות בתעשייה הזו", אמר מנהל קבוצת האלקטרוניקה וההיי-טק באקסנצ'ר.