לידיעת אלווריון ואודיוקודס: אריקסון רוכשת נכסים של נורטל

תרכוש את נכסי התקשורת האלחוטית של נורטל תמורת 1.13 מיליארד דולר ■ נורטל, שקרסה בינואר האחרון, היתה לקוח חשוב של אלווריון ואודיוקודס

אריקסון , יצרנית רשתות תקשורת הסלולר הגדולה בעולם, זכתה בנכסי התקשורת האלחוטית של חברת נורטל, אשר פשטה את הרגל בינואר האחרון. אריקסון פירסמה הודעה רשמית בה היא מודיעה כי היא תרכוש את הנכסים תמורת 1.13 מיליארד דולר. להודעה עשויות להיות השלכות גם על החברות הישראליות אודיוקודס ואלווריון .

אריקסון השבדית תשלוט מעתה על חטיבת ה-CDMA הקנדית של נורטל וכן על טכנולוגיות ה-LTE. תקן ה-CDMA (רש"ת: Code Division Multiple Access הינו תקן רשתות תקשורת המשמש חברות סלולר); ה-LTE נחשבת לדור הרביעי של רשתות התקשורת האלחוטיות והיא צפויה להיכנס לשימוש בתדרים שיתפנו ב-2011.

עד לפשיטת הרגל, נורטל הייתה לקוח גדול וחשוב עבור אודיוקודס והייתה אחראית לכ-10% מהכנסות החברה הישראלית ב-2008. קריסת נורטל הביאה את אודיוקודס לפרסם בינואר אזהרת רווח לרבעון הרביעי של 2008. גם אלווריון נפגעה מפשיטת הרגל של נורטל, שכן ביוני 2008 חתמו השתיים על הסכם אסטרטגי במסגרתו הציעו החברות פתרון מקצה לקצה שכלל את רשת הגישה האלחוטית של אלווריון בשילוב פתרונות ליבת הרשת של נורטל. לפי ההערכות, מדובר היה בהסכם בהיקף של מאות מיליוני דולרים על פני מספר שנים.

כבר בחודש שעבר החלו לזרום דיווחים לפיהם נורטל צפויה למכור את עסקי התקשורת האלחוטית שלה לנוקיה-סימנס ואת עסקי האנטרפרייז לחברת Avaya. אם נוסיף לכך את הודעתה של אריקסון מהיום בדבר רכישת עסקי התקשורת האלחוטית של נורטל, הרי שייתכן כי לחברות הישראליות שקיימו קשרים עם נורטל יש עדיין סיכוי להחיות את אותם הקשרים, עם חברות גדולות אחרות.