נתיבי גז תשלם לסולל בונה ולגיזוני פיצוי של 50 מיליון שקל

סולל בונה וגיזוני דרשו בתחילה פיצוי של 180 מיליון שקל בשל התייקרות העבודות והעיכובים במתן היתרי בנייה

עלות הנחת צנרת הגז הטבעי ממשיכה להתייקר. חברת הגז הממשלתית, נתיבי הגז הטבעי, צפויה לשלם לסולל בונה וגיזוני האיטלקית פיצוי בסך כולל של 50 מיליון שקל בגין הגידול בעלויות בהנחת צנרת הגז במקטע הדרומי והצפוני. כך נודע ל"גלובס".

לאחר מו"מ שנמשך מספר שבועות, הגיעה בשבוע שעבר נתיבי גז לסיכום עם סולל בונה וגיזוני. דירקטוריון נתיבי גז, בראשות היו"ר אוהד מראני, אישר בסוף השבוע האחרון (ה') את ההסכם עם גיזוני וסולל בונה, שביצעו את העבודות להקמת צנרת הגז.

גיזוני דרשה פיצוי בסך 130 מיליון שקל בגין התייקרות העבודות במקטע הדרומי וסכום נוסף של 50 מיליון שקל בגלל התארכות העבודות במקטע הצפוני כתוצאה מעיכובים במתן היתרים להנחת הצינור בשטחי הדרוזים באזור הכרמל.

בהתאם לסיכום בין הצדדים, אישר דירקטוריון נתיבי גז תשלום בסך של 30 מיליון שקל בגין הגידול בעלויות במקטע הדרומי, ותשלום נוסף של 20 מיליון שקל למקטע הצפוני.

החריגה בעלויות במקטע הדרומי נבעה כתוצאה מעיכובים בכניסה לשטחי הבדואים לאורך תוואי הצינור ועיכובים בקצב העבודות בתוך שטחי אש של צה"ל. כמו כן, נגרמו עיכובים כתוצאה מדרישות שונות של רשות הטבע והגנים וארגוני הירוקים שגרמו להתייקרויות בעלויות הביצוע. לעומת זאת, במקטע הצפוני רוב הפיצוי שיקבל הקבלן הוא כתוצאה מהעיכובים בהנחת הצינור בשטחי הדרוזים באזור הכרמל וכן מעיכובים במתן היתרים לעבודות בעיר חיפה.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", על רקע העיכוב במעבר בשטחי הדרוזים הקמת המקטע הצפוני נמצאת בפיגור של יותר מחצי שנה וצפויה להידחות למחצית השנייה של 2010, אם לא מעבר לכך. בנתיבי גז הוחלט להפסיק ההתקשרות עם סולל בונה וגיזוני לגבי העבודות בשטחי הדרוזים.

התאחדות התעשיינים קראה בשבוע שעבר לראש הממשלה, בנימין נתניהו, להתערב על מנת לשים סוף לסחבת בהקמת צינור הגז לצפון. בהתאחדות התעשיינים ציינו כי ההפסד כתוצאה מהעיכוב בהקמת מערכת הולכת הגז הטבעי לחיפה צפוי להסתכם ב-360 מיליון שקל בשנה.

בנתיבי גז סירבו להתייחס.