מלון שהוקם במאה ה-19 על שפת הכינרת ייפתח כמלון בוטיק

"מלון חיפה" נבנה ב-1850 והורחב ב-1925 ויפעל מעתה תחת השם "שירת הים" ■ מאז קום המדינה הפך הנכס לרכוש נטוש ■ המלון צויר על ידי גוטמן בציור המפורסם "הטיילת בטבריה"

בית מלון מהראשונים שפעלו בטבריה ושנכלל בציורו המפורסם של נחום גוטמן, נפתח מחדש בסוף השבוע ומעתה יפעל כמלון לראשונה מאז קום המדינה. הוא יפעל תחת השם "שירת הים".

המלון, שהיה ידוע בשמו המקורי "מלון חיפה", נבנה ב-1850 והורחב ב-1925. הוא בנוי מאבני בזלת וכולל 500 מ"ר שטח בנוי על פני ארבע קומות, צמוד לטיילת בטבריה, שעל שפת הנכרת.

המלון צויר על ידי גוטמן בציור המפורסם "הטיילת בטבריה" וכן על ידי ציירים ידועים נוספים. הזמרת המצרייה אום כולתום התארחה במלון בשנת 1946 ובעקבות ביקורה שונה שמו של המלון ל"כוכב המזרח". מאז קום המדינה הפך הנכס לרכוש נטוש ולכן לקחה על עצמה רשות הפיתוח את האחריות לניהולו באמצעות עמידר, שהחכירה אותו בדיירות מוגנת לצייר שמשון הולצמן בשנות ה-50.

הולצמן, שצייר אף הוא את המלון, מכר את זכויות החכירה ב-1975 ליזם הטברייני משה אוחנה, שרכש את זכויות הבעלות מידי מינהל מקרקעי ישראל ב-2008. בעקבות הפרטת הנכס שיפץ אוחנה את המבנה ברוח השימור לפי הנחיות משרד מהנדס העיר בעיריית טבריה.

המלון עבר שחזור והתקנת תשתיות חדשות תוך שימור הרצפות המעוטרות המקוריות ושימור האלמנטים הארכיטקטוניים שלו. אדריכל השימור בפרויקט הוא בצלאל רינות ואדריכלית הפנים היא קמי כהן. מעתה יפעל המבנה כמלון בוטיק שיכלול 11 חדרים.

הפרויקט קיבל תקציב ממרכז ההשקעות של משרד התמ"ת ולאחרונה הכשירה עיריית טבריה חוף רחצה ציבורי באזור טיילת יגאל אלון הסמוכה למלון.

לדברי עו"ד ליאור אוחנה, מיזמי הפרויקט, "לאחר שנים רבות הגיעה העת לפתיחת דלתות המלון לאירוח. המלון ממוקם במבנה שהינו פנינה ארכיטקטונית ובעל חשיבות היסטורית וערכים אומנותיים. בבדיקות מעמיקות שערכנו, אותר ביקוש גבוה במיוחד לאירוח יוקרתי בטבריה המתחדשת ובגליל".