סיטי מצנן את ההתלהבות: חותך את ההמלצה לבורסה ל"תשואת חסר"

האנליסטים לא פוסלים עליות נוספות בבורסה, אך טוענים כי אלה יוגבלו בשל אי-ודאות באשר לקצב התאוששות הכלכלה והמפנה ברווחי החברות

הבורסה שועטת קדימה, אך כלכלני סיטי מחליטים לקחת צעד אחד אחורה ולחתוך את ההמלצה לשוק המניות הישראלי ל"תשואת חסר" מ"נייטרלי".

"אנו מעריכים כי השוק הישראלי ימשיך לעלות בשבועות הקרובים, אולם פוטנציאל האפסייד מוגבל בשל האי ודאות באשר לקצב התאוששות הכלכלה ובאשר לתחזיות למפנה של ממש ברווחי החברות", אומרים האנליסטים.

מדד המעו"ף זינק החודש בכ-11% והשלים עלייה של כ-58% מאז השפל שנרשם בנובמבר האחרון. אתמול (א') הגיע המדד המוביל בת"א לרמה של 945 נקודות ובכך מחק את גל הירידות שהחל מאז קריסת בית ההשקעות ליהמן ברדרס, נקודת ציון שהביאה להחרפת המשבר הפיננסי העולמי.

בסיטי מעריכים כי כלכלת ישראל תתכווץ השנה ב-1.3% ותצמח בשנה הבאה ב-1%. האינפלציה, שעומדת נכון לסוף יוני על 3.6%, צפוי להסתכם השנה ב-2.6% ולעלות בשנה הבאה ב-2.5%. העודף בחשבון השוטף צפוי להסתכם השנה ב-1% מהתוצר ובשנה הבאה צפוי גירעון בחשבון השוטף של 0.1% מהתוצר. באשר לגירעון התקציבי, האנליסטים מעריכים כי זה יסתכם השנה ב-6.3% מהתוצר (מעט מעל יעד משרד האוצר שעומד על 6%). בשנה הבאה צפוי הגירעון התקציבי להצטמצם ל-5.8% מהתוצר.

במבט על המניות המומלצות על ידי סיטי, מעניין לראות שלא מעט מהמניות כבר עברו את מחירי היעד שסיפקו הכלכלנים, בשל הראלי האחרון בבורסה. כך, למשל, סיטי העניק למניית הפועלים מחיר יעד של 12 שקלים, אולם המניה כבר עברה את היעד. כך המקרה גם בלאומי (מחיר יעד של 10.4 שקלים) ודיסקונט (מחיר יעד של 5.7 שקלים). מנגד, המניות המומלצות שנותר להן עוד מקום לעליות, להערכת סיטי, הן: כי"ל (מחיר יעד של 45 שקלים), מכתשים אגן (24 שקלים), סלקום (130 שקלים) ופרטנר (80 שקלים).