מודו Black 1 - אפשר להכניס את הג'אקט לארון

גלובס tv האם מודו של דב מורן הצליחה לייצר מכשיר ידידותי וחדשני שיכול להתחרות ביצרנים מהשורה הראשונה? ■ המודו מתאים למי שרוצה לחסוך בכסף ולא אכפת לו שהטלפון שלו נראה מיושן כל-כך וחסר טכנולוגיות בסיסיות

מודו הוא הטלפון הסלולרי הישראלי השני שיוצא בארץ לאחר הפיאסקו של אמבלייז לפני מספר שנים. האם מודו של דב מורן הצליחה לייצר מכשיר ידידותי, חדשני שיכול להתחרות ביצרנים מהשורה הראשונה? התשובה במקרה הזה מעט בעייתית. מודו הוא סלולרי טוב כטלפון שני או כמכשיר פשוט, ומתאים למי שרוצה רק לדבר מהנייד שלו.

עיצוב: הדבר הראשון שמבחינים בו הוא הגודל הזעיר של המכשיר, שמתחרה בגודלה של קופסת גפרורים, אך מגיע בחצי מהעובי שלה. המודו מרוכב משני חלקים - החלק הראשון הוא המוח, המגיע בגודל מיניאטורי והוא מאפשר לשוחח ולבצע את כל הפעולות השכיחות בחוסר נוחות. למה חוסר נוחות? למודו יש מספר כפתורים מצומצם שמאפשר רק לענות לשיחה ולנתק בקלות. אם רוצים לכתוב הודעות SMS או לחייג, מגלים שזו מטלה שנועדה רק לאנשים סובלניים מאוד - המקלדת תופיע על מסך המכשיר ויש צורך לנווט עם הכפתורים על האותיות ולבצע לחיצה פרטנית על כל מספר או אות.

מודו

במודו, כמובן, לא רוצים שתעבדו עם המכשיר בצורה הזו ולכן הם מוכרים ג'אקטים המאפשרים לכם לעצב את המכשיר בכל פעם מחדש. הג'אקטים האלו מגיעים עם מקלדת ספרות רגילה שמגדילה במקצת את המכשיר ומאפשרת לכם להשתמש בו בנוחות. הבעיה היחידה היא שהג'אקטים שקיימים היום נותנים למכשיר תחושה שמדובר במכשיר פשוט וזול.

ממשק: המודו הוא מכשיר דור 2.5 (אפילו לא דור 2.75), אין בו אינטרנט סלולרי ואין לא אפילו מסך בגודל נורמלי (הגודל הוא 1.3 אינץ'), שלא לדבר על האיכות הנמוכה של הצג ועל זה שאי אפשר לראות בו כלום באור יום. הממשק עצמו מזכיר במקצת את התפריטים במכשירי מוטורולה - אל תחפשו כאן את הפשטות של נוקיה.

בעיות: סלקום מוכרת את המודו עם רשימת אזהרות מפחידה במיוחד: הטלפון אינו כולל גלישה סלולרית והוא גם לא מאפשר קבלה או שליחה של הודעות MMS (הודעות תמונה). בזמן שיחה בסביבה רועשת ייתכן והצד השני ישמע רעשי רקע בשל רגישות יתר במיקרופון המכשיר. ייתכן שלעיתים המכשיר יציג חיווי שגוי אודות הודעות שלא נקראו ואין בלוטות' סטריאופוני. סלקום מקנחת את המסמך בהודעה שלא מדובר במפרט מלא, אלא בתופעות עיקריות בלבד ואם הצרכן רוצה לדעת את הרשימה המלאה הוא צריך לפנות למוקד שירות הלקוחות. מלבד זאת, למכשיר אין גם מצלמה.

אחרי המסמך הזה קשה להבין איך החברה השיקה מוצר שהיא בשום אופן לא הייתה מסכימה להוציא מיצרנים כמו נוקיה או סמסונג. מלבד התופעות של סלקום, נציין שהיעדר מחשבון בתוך המכשיר הוא דבר שמאוד הפריע לנו (לפחות יש שעון מעורר).

מחיר: בסלקום - 500 שקל, כרגע אזל במלאי.

השורה התחתונה: מודו מתאים למי שרוצה לחסוך בכסף ולא אכפת לו שהטלפון שלו נראה מיושן כל כך וחסר טכנולוגיות בסיסיות.

ציון: 6.