בקשה לביהמ"ש: להקפיא מכרז של הרכבת - "נתפר עבור חברת טנסר"

חברת חנן קושינסקי, היבואנית של חברת NAUE מגרמניה, טוענת כי המכרז של רכבת ישראל להקמת תשתיות למסילות ברזל נתפר למידותיה של חברת טנסר תוך יצירת הגבל עסקי

המכרז של רכבת ישראל להקמת תשתיות למסילות ברזל נתפר, תוך יצירת הגבל עסקי, למידותיה של חברת טנסר (TENSAR). כך טוענת חנן קושינסקי - מרכז רשת צפון, היבואנית של חברת NAUE מגרמניה, בבקשה שהגישה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב להקפיא את הליכי המכרז לביצוע עבודות תשתית למסילות באזור מחלף יבנה.

טנסר ו-NAUE מייצרות רשתות גיאוגרידיות, שהינן רשתות פלסטיק המונחות בין שכבות עפר, ולאחר בניית כל השכבות של סוללות העפר מונחות עליהן מסילות הרכבת.

חנן קושינסקי טוענת כי בחינת התנאים שקבעה הרכבת, בהם צריכה לעמוד כל רשת גיאוגרידית המוצעת לפרויקט, מגלה כי המכרז נתפר למידותיה של הרשת של טנסר, כדי למנוע כל אפשרות לעשות שימוש ברשתות של NAUE, המתחרה העיקרית של טנסר בעולם.

חנן קושינסקי טוענת כי טנסר והיבואנית שלה בישראל, חברת אדמיר, נהנות מהגבל עסקי בישראל, המתבטא בכך שמחיר המכירה של רשתות טנסר מופקעים וגבוהים בעשרות ומאות אחוזים ממחיריהן של רשתות NAUE.

חנן קושינסקי טוענת עוד כי תפירת המכרז לטנסר מונחית על-ידי מתכנן חוזק המסילה של הרכבת, המהנדס עופר קיף. לטענתה, קיף מעדיף באופן בלתי מתפשר את מוצרי טנסר, ועובדה זו כבר גרמה למע"צ להפסיק כל התקשרות עימו.

לדבריה, מע"צ גילתה כי במכרזים שהוציא קיף מובטח לטנסר ולאדמיר כי הקבלן שיזכה במכרז יוכל לעשות שימוש רק ברשתותיהן. חנן קושינסקי מציינת כי לאחר סילוקו של קיף ממע"צ, אושרו רשתותיה של NAUE לשימוש בכל הפרויקטים של מע"צ.

בית המשפט החליט כי הבקשה להקפאה זמנית של המכרז תועבר לתגובת רכבת ישראל. (עת"מ 2203/09).