צדיק בינו: "ישראל היא היעד המרכזי שלנו בתחום האנרגיה הסולארית"

חברת פז שבשליטת בינו השיקה רשמית את פעילות הזרוע הסולארית של הקבוצה - פז סולאר, העוסקת בשיווק והתקנת מערכות סולאריות לייצור חשמל בטכנולוגיה פוטו-וולטאית

כשנה לאחר החשיפה ב"גלובס", חברת הדלק פז , שבשליטת צדיק בינו, השיקה היום (ג') רשמית את פעילות הזרוע הסולארית של הקבוצה - פז סולאר העוסקת בשיווק והתקנת מערכות סולאריות לייצור חשמל בטכנולוגיה פוטו-וולטאית (PV).

במסיבת עיתונאים שנערכה היום, ציינו מנכ"ל פז סולאר, יוגב גברי, ומנכ"ל פז תעשיות, פיקי בידרמן, כי היעד האסטרטגי של החברה הוא להוביל את שוק האנרגיה הסולרית בישראל, הן בהיקף ייצור החשמל והן באיכות הציוד והביצוע.

יו"ר פז, צדיק בינו, אמר כי הפעילות של פז בתחום הסולארי צפויה להתמקד בעיקר בישראל, "אנחנו מדינה עם 7.2 מיליון תושבים, ואם נוסיף את תחום האנרגיה ביהודה ושומרון ועזה נגיע ל-10 מיליון תושבים. זו לא מדינה קטנה, אלא מדינה בינונית. ישראל היא היעד המרכזי, אבל אם יהיו הזדמנויות מעניינות בחו"ל נבחן גם אותן".

בינו הוסיף כי "אנחנו לא ממציאים כאן את הגלגל. כל דבר שאנו עושים הוא בשביל להציף ערך לחברה ולמשקיעים. אנרגיה סולארית היא מסוג הדברים שאפשר למדוד אותם. כשגמרת את הפרויקט אתה יודע בדיוק מה הוא יכניס לחברה".

גברי ציין, כי מלבד שוק הגגות ללקוחות פרטיים, פז סולאר מתמקדת בהתקנת מערכות על גגות תעשייה, מסחר וחקלאות, ובכוונתה להיכנס גם להקמת מתקנים סולאריים בינוניים בדרום הארץ.

לדבריו, החברה נמצאת כיום במו"מ מתקדם עם כ-15 בעלי קרקעות בדרום הארץ להקמה ולתפעול תחנות כוח סולאריות בינוניות (בהספק של עד 5 מגוואט).