ארגון ההגירה הבינלאומי יתערב בהסדרת עבודת התאילנדים בישראל

שר האוצר שטייניץ ושר העבודה התאילנדי סיכמו כי מעורבות פעילה של הארגון (IOM) תביא להסדרה מהירה של נושא התנועה של עובדים זרים מתאילנד לישראל במקומה של פעילות התיווך החוקית והלא חוקית בתחום

שר האוצר, יובל שטייניץ סיכם היום בתום פגישה עם שר העבודה התאילנדי על הסדרה מהירה של נושא העסקת עובדים זרים מתאילנד. מטרת המגעים היא להגיע להסכם שיביא למעורבות פעילה של ארגון ההגירה הבינלאומי (IOM) בתנועת העובדים הזרים מתאילנד לישראל במקומה של פעילות התיווך החוקית והלא חוקית בתחום.

שר האוצר, שטייניץ הדגיש כי "ישראל אינה יכולה להיות אדישה לדפוסי ניצול לרעה ופגיעה בזכויות האדם של העובדים הזרים". כן הוסיף כי "אנו מוטרדים מאד מהיקף ההכנסות הבלתי-חוקיות בענף. הכנסות אלה מגיעות לכדי עשרות מיליוני דולרים בשנה, והנהנים מהן מעלימים מס מרשויות המדינה. המתווכים בפעולותיהם פוגעים בעובדים הזרים ובמשפחותיהם, פוגעים בעובדים המקומיים ופוגעים ברשויות המדינה".

באוצר סבורים כי מעורבותו של ארגון ה-IOM בפיקוח על המתווכים הכרחית והיא תאפשר לחזק את ההגנה על זכויות העובדים. על כן, החליטו על תחילת המו"מ על מנת לקדם את הנושא. שר האוצר הציע כי משלחות של שתי המדינות יקיימו בקרוב מפגש משולב עם נציגי הארגון בז'נבה.