הירושה של חיים שני: נייס הרוויחה 22 מיליון דולר - מעל התחזיות

הרווח למניה הסתכם ב-36 סנט ברבעון השני - סנט אחד מעל הקונצנזוס ■ ההכנסות עמדו בציפיות השוק והסתכמו ב-140 מיליון דולר ■ החברה צופה שיפור בצמיחה במחצית השנייה של השנה

רגע לפני שהמנכ"ל חיים שני עוזב, חברת נייס פירסמה היום את הדוחות הכספיים לרבעון השני של השנה, מהם עולה כי הכנסות ורווחי החברה ירדו, אולם היא הצליחה לעבור את התחזיות המוקדמות בשוק. כמיטב המסורת בעונת הדוחות הנוכחית, גם נייס מרגישה שיפור בעסקיה וצופה צמיחה גבוהה יותר במחצית השנייה של השנה בהשוואה לזו הראשונה.

נייס הרוויחה 22.1 מיליון דולר ברבעון השני, שהם 36 סנט למניה, בעוד שבשוק ציפו לרווח של 35 סנט למניה. הכנסות החברה הסתכמו ב-140.5 מיליון דולר, ירידה של 9.6% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד אך עלייה של 0.9% בהשוואה לרבעון הראשון של 2009.

"במהלך הרבעון השני התחלנו לראות שיפור במצב העסקים אשר התבטא בגידול בהזמנות שנתקבלו מלקוחות, בהכנסות, ברווח התפעולי וברווחיות של החברה בהשוואה לרבעון הראשון של השנה", אומר המנכ"ל היוצא חיים שני.

כזכור, מנכ"ל קומברס לשעבר, זאבי ברגמן, מונה למנכ"ל נייס במקומו של חיים שני, אשר מונה למנכ"ל משרד האוצר. ברגמן יצטרף לחברה ב-1 בספטמבר וייכנס לתפקיד לא יאוחר מה-1 בנובמבר. במשך תקופת המעבר ימשיך חיים שני להוביל את החברה.

מנתונים נוספים בדוחות עולה, כי שיעור הרווח הגולמי של נייס ירד ל-62.9% מ-65.5% ברבעון המקביל, אולם שיעור הרווח התפעולי עלה ב-1% ל-17.5% מההכנסות. יתרת המזומנים של החברה עלתה ל-558.8 מיליון דולר מ-529.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. החברה ממשיכה להפגין שליטה בהוצאות התפעוליות שלה, שירדו ב-25% ל-71.5 מיליון דולר.

"ראינו שיפור בעסקינו באמריקה ובאסיה בקווי המוצרים השונים שלנו", מוסיף. "בהסתכלנו קדימה, אנו מאמינים כי מגמות אלו, בשילוב עם צבר ההזמנות החזק של פרויקטים גדולים בתחום הבטחוני, ייתרגמו לצמיחה בהכנסות וברווחיות החברה במחצית השניה של השנה, בהשוואה למחצית הראשונה של 2009".