וול סטריט ננעלה בירידות קלות; ה-S&P 500 ירד ב-0.5%

על רקע עסקה שיתוף הפעולה - יאהו צנחה ב-12.4%; מיקרוסופט התחזקה ב-1.1%; המתחרה גוגל ירדה ב-1% ■ אלרון המשיכה את הראלי וזינקה בעוד 49.5% ■ אלווריון צללה ב-16% לאחר הורדת המלצה

המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים קלות על רקע הירידה החדה בהזמנות מוצרים ברי קיימא והמשך עונת הדו"חות. שלושת המדדים המובילים רשמו ירידה של עד כ-0.5% בערכם.

התקוות להתאוששות כלכלית, שהניעו את המגמה החיובית מאז שהחלה עונת הדו"חות הנוכחית, התבדו היום היום כשפורסם ספר הבז' שהציג המשך של המיתון עם כי קצב התכווצות הכלכלה ירדה.

נשיא שולחת ה'פד' בניו-יורק, וויליאם דאדלי, נשא דברים בנושא צמיחה ואינפלציה, כשנאומו התחיל ב-15:30, שעון ישראל. דאדלי אמר כי על מקבלי ההחלטות לקחת בחשבון כי המדיניות המוניטרית המרחיבה של ה'פד' עשויה לגרום בסופו של יום להתרצות אינפלציונית. עם זאת, דאדלי אמר כי מוקדם מידי להעריך מתי יעלה ה'פד' את שיעור הריבית בארה"ב.

ובזמן שהשווקים דוהרים קדימה על רקע ניצני התאוששות בכלכלה בחודשים האחרונים, יש מי שחושב שצריך להדק את הפיקוח ולעקוב מקרוב אחר השווקים הפיננסים כדי להתריע בזמן אמת כשישנה אופוריה בשוק. לי בולינגר, נשיא אוניברסיטת קולומביה ודירקטור בשלוחת ה'פד' בניו יורק, מציע להקים גוף רגולטורי עצמאי שיתריע כאשר הגופים הפיננסיים לוקחים סיכונים מיותרים בשל הראלי בשווקים - ויעצור אותם. בולינגר אמר את הדברים אמש בראיון לסוכנות "בלומברג".

הדאו ג'ונס ירד ב-0.3% ל-9,070.72 נק' ■ ה-S&P 500 ירד ב-0.5% ל-975.15 נק' ■ הנאסד"ק ירד ב-0.4% ל-1,967.7 נק'

זירת המאקרו

ב-21:00 פורסם ספר הבז', הסוקר את המצב הכלכלי בארה"ב ב-12 המחוזות של הפדרל ריזרב. הנתונים הציגו המשך של המיתון בארה"ב כשקצב ההתכווצות של הכלכלה האמריקנית הואט.

ב-15:30, שעון ישראל, פורסם דו"ח בנוגע להזמנות סחורות בנות-קיימא בחודש יוני. ההזמנות בחודש יוני ירדו ב-2.5% לעומת הערכות הכלכלנים, לירידה של 0.6% בלבד בחודש יוני. הירידה באה לאחר עלייה עלייה של 1.3% בחודש מאי נתון שעודכן כלפי מעלה לאחר שבחוש שעבר נרשמה עלייה של 1.8%.זוהי הירידה ביותר בהזמנות מוצרים ברי קיימא מאז חודש ינואר.עיקר ההתכווצות נבעה מסגירת מפעלים בתחום הרכב והתחבורה כשהביקוש בתחום הזה ירד ב-12.8%.

מדד הליבה שמסנן את השפעות תחום התחבורה הפתיע את האנליסטים ועלה ב-1.1% לעומת צפי כי יוותר ללא שינוי. תחום נוסף שנרשמה בו ירידה בביקוש הוא תחום המחשוב.

במסחר בבורסת הסחורות בניו-יורק, החוזים העתידיים על נפט גולמי למסירה בספטמבר נקבעו בירידה של 5.8% ברמה של 63.35 דולר לחבית. לאחר עלייה שבועית של 5.1 מיליון חביות במלאי הנפט של ארה"ב. האנליסטים ציפו לירידה של 1.1 מיליון חביות.

מניות בכותרות

יצרנית הרכב האמריקנית פורד ריכזה עניין על רקע דו"חות טובים מהצפוי של הונדה , ניסן , פיז'ו ודאיימלר. עוד ברקע למסחר במניה, ירידה של 12.8% בביקוש לרכב ומוצריו בחודש יוני על רקע ההאטה בשוק הרכב האמריקני.

ספקית הסלולר האמריקנית, ספרינט נקסטל , הציגה היום, גידול בהפסד ל-13 סנט למניה הנגזר מהפסד רבעוני של 384 מיליון דולר. הכנסות החברה ירדו ב-10% ל-8.14 מיליארד דולר.

מנגד, הרווח למניה של ויזה , שתדווח לאחר הנעילה על תוצאות הרבעון הפיסקלי השלישי שלה, צפוי לגדול ב-8.4% ל-64 סנט.

תאגיד המדיה, טיים וורנר , דיווח היום על קיטון של 34.55 ברווחי הרבעון השני ל-519 מיליון דולר. ללא פריטים - הרוויח 45 סנט למניה, בעוד שאנליסטים ציפו לרווח של 37 סנט.

סוכנות הידיעות "AP" מדווחת הבוקר כי מיקרוסופט ויאהו בדרך לחתימה על הסכם שיתוף פעולה בתחום החיפוש באינטרנט, בניסיון לבלום את השחקנית הגדולה בענף, גוגל . בסוכנות הידיעות מצטטים מקורבים לנושא, באומרם כי פרטי העסקה אמורים להיחשף היום (ד'). נזכיר כי מיקרוסופט, חברת התוכנה הגדולה בעולם, מחזרת אחר יאהו מזה שנים מספר בתקווה להגדיל את הנתח שלה בשוק הפרסום המקוון.

ישראליות מעבר לים

אלווריון פרסמה היום תוצאות כספיות טובות יותר מהצפוי ברבעון השני של השנה, אולם במקביל היא סיפקה תחזיות פושרות לרבעון השלישי והמנכ"ל צביקה פרידמן הודיע על פרישתו מהחברה. בית ההשקעות C.L King הוריד את המלצתו למניית החברה ל"נייטרלי".

אלרון ממשיכה לרכז עניין לאחר שקיבלה הודעה מ-FDA לפיה החברה הבת, מדינגו המוחזקת בשיעור של 92% ע"י אלרון ורפאל קיבלה אישור לשיווק בארה"ב של הסולו, משאבת הדחף (MicroPump) של אינסולין לטיפול במחלת הסכרת.

רויאל קריביאן (סימול: RCL) המפעילה צי של 37 ספינות תענוגות ונשלטת על ידי משפחת עופר דיווחה היום (ד') על מעבר להפסד ברבעון השני של 2009. החברה הפסידה ברבעון זה 35.1 מיליון דולר, או 16 סנט למניה, לעומת רווח של 84.7 מיליון דולר, או 40 סנט למניה, ברבעון השני של 2008. ההפסד כולל פגיעה של 5 סנט למניה כתוצאה משפעת החזירים. הכנסות החברה נפלו ב-18.7% ל-1.3 מיליארד דולר

הרווח למניה של אקוויטי וואן ברבעון השני צפוי לרדת בסנט בודד ל-31 סנט. החברה תדווח לאחר הנעילה.

נייס אמרה היום כי היא הרוויחה 22.1 מיליון דולר ברבעון השני, שהם 36 סנט למניה, בעוד שבשוק ציפו לרווח של 35 סנט למניה. הכנסות החברה הסתכמו ב-140.5 מיליון דולר, ירידה של 9.6% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד אך עלייה של 0.9% בהשוואה לרבעון הראשון של 2009..

הדו"חות המתואמים (NON GAAP) של נס טכנולוגיות הצביעו על ירידה של 65% ברווח הנקי שהסתכם ב-3.4 מיליון דולר, או 9 סנט למניה גבוה מעט מצפי האנליסטים שהיה ל-7 סנט למניה,

סיוה דיווחה על גידול של 13% ברווח המתואם שלה ברבעון השני ל-1.7 מיליון דולר, או 8 סנט למניה.

קומטאץ' הודיעה היום כי ברבעון השני, חל גידול של 9.5% ברווח המתואם והוא הגיע לכ-1 מיליון דולר, או 4 סנט למניה. החברה אישרה את תחזיותיה השנתיות.

טבע המשיכה לרכז עניין לאחר פרסום הדו"חות אתמול, אשרור התחזית ל-2009 ומתן תחזית רווח טובה ל-2010. במריל לינץ' העלו היום את מחיר היעד למניה ל-61 דולר - גבוה בכ-15% ממחיר השוק. ב-UBS העלו את מחיר היעד ל-61 דולר

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]