נפילה של 28 מיליארד דולר בשווי הנכסים של קרן טמסק

טמסק, הקרן הריבונית של סינגפור, תאפשר בפעם הראשונה אי פעם, השקעות ציבוריות בקרן ■ קרן ההשקעות הריבונית של סינגפור וויתרה על מינויו של של צ'רלס צ'יפ גודייר למנהל הקרן

טמסק החזקות (סימול: TMSK:SP), קרן ההשקעות הריבונית של סינגפור, שוויתרה על מינויו של של צ'רלס צ'יפ גודייר כמנהל הקרן, הודיעה היום (ד') כי שווי נכסיה התכווץ ביותר מ-40 מיליארד דולר סינגפור (27.7 מיליארד דולר) כתוצאה מהמשבר הפיננסי העולמי.

הקרן הריבונית של סינגפור הודיעה כי תאפשר, בפעם הראשונה אי פעם, השקעות ציבוריות בקרן. מנהלת קרן טמסק, הו צ'ינג, אישתו של ראש ממשלת סינגפור, לי הסיאן לונג, אמרה כי אין בכווננתה של הקרן למכור את "היהלומים שבכתר" לטובת רווחים קצרי טווח.

הו צ'ינג אמרה כי עזיבתו של גודייר הינה "מצערת" ושהקרן תמשיך לבדוק מחליפים ולבחון את הדרכים הטובות ביותר להתאוששותה.

המינוי של המנכ"ל הזר הראשון לקרן טמסק נפל לפני כשבוע בשל חוסר הסכמה לגבי האסטרטגיה המתאימה ביותר למינוף הקרן. ההפסדים בשנה שעבר של מריל לינץ' שהכבידו על רווחיותה של טמסק, ובעיות של שקיפות וניהול רופך עוררו חששות כי הקרן תמשיך להפסיד בעתיד הנראה לעין.

"השקיפות של טמסק תגדל אם היא תאפשר לציבור הרחב להשקיע בקרן", אמר פרנסיס לין, המנכ"ל של בית ההשקעות פולברייט, בהונג קונג. "המהלך יגדיל את הלחץ המופעל על המנהלים ועשוי להקטין את מספר הטעויות שלהם".