היום שבו גבר החשוב על המעניין

הפלא ופלא - העיתון של המדינה נתן את השער שלו לחוק המאגר הביומטרי

כל הכבוד ל"ידיעות אחרונות", והפעם בלי טיפת סארקזם, על ההחלטה להקדיש את כותרת עמוד השער של העיתון הבוקר ל"מכתב המדענים" ולמחאה נגד חוק המאגר הביומטרי. לא עניין של מה בכך הוא; מדובר בנושא סבוך, טכני, עתידני משהו ואם כל זה לא מספיק, מדובר בסוגיה העוסקת באחד ההיבטים הזרים ביותר לציבוריות הישראלית: הזכות לפרטיות. זכות לפרטיות? מה זה בכלל, הרי זה בדיוק מה שהופך אותנו לישראלים - חוסר כבוד מוחלט לפרטיות באשר היא.

הסקס עבר לעמודים הפנימיים

העיתון של המדינה יכול היה לעשות לעצמו חיים קלים, כמו כל בוקר, ולתת את השער לנושאים סקסיים יותר כמו שפעת החזירים, שלה מוקדש עמוד 4, כולל רמז לשערורייה; יכול היה העיתון של המדינה להקדיש את השער להקפאת הביציות (עמ' 6), או לאם המרעיבה, שלה מוקדש עמוד 9, או לרצח המזעזע של הילדה בבצרה (עמ' 9 למטה), או למשפחת אברג'יל (עמ' 10) או למשפחת שליט (עמ' 14).

בקיצור - היו כל כך הרבה אופציות צבעוניות וסקסיות יותר לשער, אבל "ידיעות אחרונות" בחר, שלא כדרכו, ללכת על החשוב במקום על המעניין. ואם זה לא מספיק, עוד לכלול את המילה המפורשת "מדענים" בכותרת הראשית, מילה שלבדה יכולה להבריח את קוראי העיתון הרחק לעמודים הפנימיים של "זמנים מודרניים".

בואו נסמן את היום הזה ביומנים שלנו ונחגוג אותו כל שנה. היום בו החשוב גבר על המעניין. גודל ההישג מתחוור כשמשווים את השער של היום לשערים של הימים האחרונים שהיו צהובים יותר מהשמש.

והבחירה הזו של "ידיעות אחרונות" לגמרי מצדיקה, מבחינתי, את הפיצוי בדמות מאמר מאת מדונה, מיוחד ל"ידיעות אחרונות", שיפורסם ביום שישי תחת הכותרת "כך השתנו חיי". לא שאנחנו לא יודעים איך השתנו חייה של הכוכבת - היא הרי לא מפסיקה לטחון לנו את המוח עם הקבלה הזו כבר כמה שנים טובות, אבל ניחא.

"להיות עשירה ומפורסמת זה לא סוף הדרך", כותבת מדונה, "אלא רק ההתחלה". וואלה, טוב לדעת.

הביזיון של אתמול

העיתונים היומיים לא מאזכרים, וגם לא יכולים לאזכר, את מאורעות הלילה בכנסת סביב חוק מופז, שהרי הם מספרים את קורות השלשום והאתמול בבוקר. מה שקרה אתמול בלילה ייאלץ לחכות למחר, במקרה הטוב, ואולי עד מחר - וזה יהיה המקרה הכי טוב - נצליח לשכוח את הביזיון הזה, עוד ביזיון אחד מבית היוצר של בית הנבחרים שלנו.

אחד מהגיבורים הגדולים, עאלק, של הימים האחרונים בכנסת הוא הח"כ יואל חסון, שהולך וממצב את עצמו כליצן וגימיקן משהו טוב. שלשום יזם והוביל את מפגן המסכות של קדימה, אתמול בלילה כבר הקריא מעל דוכן הכנסת מסרונים שכתבו לו אזרחים, ומי יודע מה צופן לנו המחר של ח"כ חסון זה.

אמש טען חסון טען כי מעבר ח"כים מקדימה לליכוד הוא "כמו לעבור מהקווין אליזבת לטיטניק בלב ים". אלוהים יודע למה הוא מתכוון. מעניין שדבר אחד שכח כבודו: רק לפני כמה שנים עבר חסון מהטיטניק של הליכוד לקווין אליזבת של קדימה. אז אולי מספיק עם בדיחות הקרש?

יאללה, שיצאו כבר לפגרה. *