המכרז הסולארי באשלים: הגשת ההצעות נדחתה לסוף אוקטובר

כך הודיעה רשמית ועדת המכרזים לפרויקט להקמת תחנת הכוח התרמו-סולארית באשלים ■ הקבוצות המתמודדות ביקשו זמן נוסף להתארגנות, והמדינה טרם העבירה את נוסח ההסכם עם משרד הביטחון

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

דחייה נוספת במכרז תחנת הכוח הסולארית באשלים. ל"גלובס" נודע כי הגשת ההצעות במכרז להקמת תחנת הכוח התרמו-סולארית באשלים נדחתה פעם נוספת ל-28 באוקטובר 2009. כך הודיעה רשמית ועדת המכרזים לפרויקט, בראשות סגן החשב הכללי, אבי דור, למתמודדות במכרז.

הדחייה נובעת מכך שהקבוצות המתמודדות במכרז ביקשו זמן נוסף להתארגנות, וכן מכך שהמדינה טרם העבירה את נוסח ההסכם עם משרד הביטחון ואת הסכם הזיכיון (PPA) לאספקת חשמל מהתחנה.

באפריל 2009 פרסמה המדינה את שני המכרזים להקמה, תפעול ואחזקה של שתי תחנות כוח בטכנולוגיה תרמו-סולארית באתר אשלים שבנגב, בהספק של 80-110 מגאווט. היקפם הכספי הכולל של המכרזים מוערך ב-700-800 מיליון דולר.

במכרזים מתמודדות 7 קבוצות, בהן החברה לישראל, שיכון ובינוי, כלל אנרגיה מקבוצת אי.די.בי, דור-אלון-מנרב, אורמת, שפיר הנדסה ועוד.

יצוין, כי במקביל למכרז התרמו-סולרי, המדינה פרסמה באחרונה את המכרז הסופי להקמת תחנת כוח סולארית פוטו-וולטאית (P.V) בהספק של 15 מגוואט (עם אופציה ל-15 מגוואט נוספים).

הגשת ההצעות במכרז צפויה עד תחילת 2010. היקפו הכספי של המכרז, שלשלב המיון המקדים שלו ניגשו 10 קבוצות, נאמד בכ-70 מיליון דולר.