הייצור התעשייתי ביפן גדל ב-8.3% ברבעון - שיא של 56 שנה

את העלייה ניתן לייחס למילוי מחודש של המלאים לאחר תקופה ארוכה של ירידה בהזמנות שבאה בעקבות שיאו של המשבר הכלכלי העולמי ב-2008 ■ בשקלול שנתי התמתן קצב הצניחה בייצור התעשייתי ל-23.4%

התפוקה התעשייתית ביפן צמחה ברבעון השני ב-8.3% - שיעור הצמיחה הגדול מאז 1953. את העלייה ניתן לייחס למילוי מחודש של המלאים לאחר תקופה ארוכה של ירידה בהזמנות שבאה בעקבות שיאו של המשבר הכלכלי העולמי ב-2008. חידוש המלאים צפוי להמשיך במלוא עוזו גם בתקופה הקרובה.

התפוקה התעשייתית ביפן צמחה ביוני בקצב הנמוך ביותר מזה שלושה חודשים ורשמה עלייה של 2.4% מהחודש הקודם. בשקלול שנתי התמתן קצב הצניחה בייצור התעשייתי ל-23.4%, קצב ההתכווצות האיטי ביותר מאז דצמבר 2008.

הפרוטוקולים מישיבתו האחרונה של הבנק של יפן מראים כי קובעי המדיניות צופים להמשך ההתאוששות בייצור ובייצוא "בעיקר בשל התאמות המלאים". עם זאת, התאוששות אמיתית צפויה לבוא רק לכתתאושש גם הדרישה למוצרים השוק המקומי והעולמי. עם זאת, הדרישה למוצרי צריכה צפויה להמשיך ולדשדש לעת עתה לנוכח מצבו הקשה של שוק העבודה ביפן ובשאר המדינות המפותחות.

ברקע, קרן המטבע הבינלאומית (IMF) צופה בתחזיתה המעודכנת לסחר העולמי להתאוששות של 1% בלבד, זאת לאחר צניחה של 12.2% ב-2009.