איזה סטארט-אפ ישראלי עשוי לעניין את סיסקו?

דו"ח של מריל לינץ' בנושא מיזוגים ורכישות מצביע על הסטארט-אפ בוקסי כמועמד לרכישה על-ידי סיסקו ■ המיזוג בין אמדוקס לקומברס לא על הפרק

שוק המיזוגים והרכישות הטכנולוגי החל לרתוח. בעוד סביבת הסטארט-אפים מבכה את האקזיטים שנעלמו, הרכישות בשווקים הציבוריים - ולאט לאט גם של חברות פרטיות - זינקו בשיעור ניכר בחודשיים האחרונים בעקבות ההתייצבות במצב הכלכלי. אין שבוע שבו לא מתרחשת רכישה גדולה אחת לפחות, לצד כמה קטנות.

הציפיות המוגברות לרכישות מעודדות חגיגה של ספקולציות, בייחוד על רקע הסביבה הטכנולוגית המורכבת של היום. כאשר אינטל רוכשת חברת תוכנה, אורקל רוכשת חברת חומרה וסיסקו הופכת מתחרה של HP ו-IBM , אז הכול אפשרי. והמחירים בהתאם - הרבה מעל למחירי השוק. על הרקע הזה, נשמעות בחודשים האחרונים הערכות בעיתונות הכלכלית ובבלוגים הטכנולוגיים.

בורסת הימורים טכנולוגית

לאחרונה הצטרפו בנקי ההשקעות למשחק הניחושים של "מה הלאה". הגדיל לעשות בית ההשקעות מריל לינץ', שפרסם לפני כשבוע דו"ח ארוך ומנומק עם ניתוח אווירת המיזוגים והרכישות בשווקים הטכנולוגיים, בו הוא העריך כי הרכישות שמתבצעות ויתבצעו בקרוב יהיו בפרמיה גבוהה יחסית, עקב חשיבות אסטרטגית מיוחדת לרוכשת.

להערכת צוות האנליסטים בראשות ברט הודס וטל ליאני, סיסקו, ענקית התקשורת שלה יותר מ-30 מיליארד דולר בקופה, היא כתובת להשערות רבות סביב כוונות הרכישה. אלא שלהערכת הבנק היא לא תרכוש ספקיות של תוכנות וירטואליזציה כמו VMware או מערכות אחסון כמו של נט-אפ, אלא תתמקד בטכנולוגיית ניהול לסביבת המחשוב שהיא מציעה (רכישה אפשרית היא BMC), במערכות נוספות בתחום הצרכנות האלקטרונית, בתוכנה עבור יישומים לצרכן הסופי ואפילו ביצרניות הטלפונים החכמים RIM או Palm.

האנליסטים מעריכים כי בתחום החומרה HP ו-IBM לא יבצעו רכישות גדולות בקרוב - אלא שפחות משבוע לאחר פרסום הדו"ח רכשה IBM את חברת SPSS תמורת כ-1.2 מיליארד דולר, אבל ייתכן שזה חריג היוצא מהכלל.

בוקסי עשויה לעניין את סיסקו

בתחום האינטרנט, הגורילה הבולטת היא ענקית האינטרנט גוגל שלה 18 מיליארד דולר בקופה. החברה ביצעה בעשור האחרון כ-50 רכישות, רובן קטנות למדי. גם בהסתכלות קדימה, מעריכים במריל לינץ', תמשיך גוגל ברכישות חברות קטנות ובעיקר טכנולוגיות, אם כי ייתכן שהיא תרצה להיכנס לתחום האפליקציות הארגוניות עם רכישת Salesforce.com.

גם הישראליות מוזכרות בדו"ח, ואמדוקס היא רוכשת פוטנציאלית בתחומי המדיה הדיגיטלית והבילינג. במריל לינץ' מפתיעים וטוענים כי אין לאמדוקס סינרגיה כלשהי עם קומברס , זאת אחרי שנים של ספקולציות בנושא.

וולטייר מוזכרת כנרכשת פוטנציאלית, בייחוד על רקע הפיכתה של סיסקו לשחקנית בעולם מרכזי הנתונים והתחרות מול HP ו-IBM. אולם במריל לינץ' לא מציינים את המובן מאליו, ש-HP, IBM ואורקל-סאן הן הרוכשות הפוטנציאליות, ולמעשה לא מציינים רוכשים אפשריים כלל, בניגוד למה שנכתב לגבי חברות אחרות שמוזכרות בדו"ח. כמו-כן, מוזכר סטארט-אפ ישראלי - Boxee - כמי שעשוי לעניין את סיסקו.