דוהרת: הייצור התעשייתי בסין עלה זה החודש ה-5 ברציפות

[למדור שוקי עולם] מדד מנהלי הרכש (PMI) של סין עלה לרמה מתואמת עונתית של 53.3 נקודות ביולי מ-53.2 נקודות ביוני

הייצור התעשייתי בסין עלה ביולי זה החודש החמישי ברציפות, הודות לשיא בהיקף ההלוואות והצלחתה של חבילת התמריצית בת 4 טריליון היואן (586 מיליארד דולר) שהביאו להתאוששותה המהירה של הכלכלה השלישית בגודלה בעולם.

מדד מנהלי הרכש (PMI) של סין עלה לרמה מתואמת עונתית של 53.3 נקודות ביולי מ-53.2 נקודות ביוני. כך לפי נתונים רשמיים של ממשלת סין. כל תוצאה הגבוהה מ-50 נקודות מצביעה על התרחבות כלכלית.

חבילת התמריצים הסינית והסובסידיות לצרכנים הצליחו לכסות על הקריסה ביצוא הסיני ועזרו לחברות רבות מקומיות ובינלאומיות רבות. נגיד הבנק המרכזי של סין (PBOC), צ'ו קסיאוצ'ואן אמר בשבוע שעבר כי סין תחליט על הפסקת חבילות החילוץ בתיאום עם ממשלת ארה"ב.

על פי נתוני מדד מנהלי הרכש, מדד הזמנות היצואנים עלה ל-52.1 נקודות ביולי מ-51.4 נקודות ביוני. מדד התפוקה עלה ל-57.3 נקודות מ-57.1 נקודות. מדד ההזמנות החדשות נותר ללא שינוי על 55.5 נקודות.

בנקים בסין הגדילו את היצע הכסף במהלך המחצית הראשונה של הזה, כשהם העניקו 1 טריליון דולר בהלוואות חדשות - פי שלוש מבשנה שעברה. יש החוששים כי הדבר יוביל לבועה בשוק המניות ובשוק הנדל"ן וללחצים אינפלציוניים שלבנק המרכזי יהיה קשה להשתלט עליהם.

התמ"ג של סין צמח בקצב שנתי של 7.9% ברבעון השני, ומדד מנהלי הרכש השתקם משפל של 38.8 נקודות בנובמבר 2008 ל-53.3 נקודות ביולי השנה.

נזכיר כי בשבוע שעבר, מריל לינץ' - בנק אוף אמריקה שידרג את תחזית הצמיחה של סין ל-8.7% ב-2009 מ-8% בתחזית הקודמת, וגורו השווקים המתעוררים, מארק מוביאוס, חזה כי הבורסה הסינית תעקוף את זאת של ארה"ב, לפי שווי שוק, בתוך 3 שנים.