אסם רוכשת את חברת המזון ירדן תמורת 1.9 מיליון ליש"ט

אסם מפיצה את מרבית הסלטים המצוננים של צבר באמצעות החברה הבריטית ירדן, שהיקף הכנסותיה אשתקד עמד על 7 מיליון ליש"ט ■ תשלום נוסף ייקבע עבור רכישת המלאי

שוק הסלטים המצוננים מהווה כר נרחב לצמיחה בקרב חברות המזון הישראליות, אסם וקבוצת שטראוס . הבוקר (א') דיווחה אסם כי בכוונתה להרחיב את פעילות צבר בשוק הבריטי. אסם רכשה ביום ו' האחרון את חברת המזון ירדן תמורת 1.9 מיליון ליש"ט (11.9 מיליון שקל). הרכישה בוצעה באמצעות החברה הבת, אסם UK, והחברה תמוזג לתוכה.

אסם מפיצה את מרבית הסלטים המצוננים של צבר באמצעות החברה הבריטית, שהיקף הכנסותיה אשתקד עמד על 7 מלייון ליש"ט (במונחי שער החליפין הנוכחי, מדובר ב-43.93 מיליון שקל).

הרכישה כוללת את המותג "ירדן", הרכוש הקבוע והמוניטין. תשלום נוסף ייקבע עבור רכישת המלאי. ירדן משווקת את מוצריה לרשתות השיווק הגדולות בבריטניה - טסקו , סיינסבורי , ויטרוז ועוד.

לשם השוואה, מכירותיה של אסם ב-2008 הסתכמו ב-32.2 מיליון שקל. לקבוצת המזון מזומנים ושווים בסך 53.76 מיליון שקל נכון לסוף מארס.

אסם, שמנייתה חברה במדד המעו"ף, נסחרת לפי שווי שוק של 5.04 מיליארד שקל. מתחילת השנה עלתה מנייתה, שנסחרת במכפיל 3.21 על ההון העצמי, ב-3.2%.

בארץ, שוק הסלטים רשם מתחילת השנה הנוכחית גידול של כ-1% בלבד והסתכם ב-252 מיליון שקל. סלטי צבר, המובילה את השוק, רשמה מתחילת השנה ירידה של 2.7% במכירות הסלטים, וזאת במחירי מכר כספי לצרכן. במקביל ירד נתח השוק של צבר במחצית הראשונה של השנה ל-43.3%, וזאת בהשוואה לנתח שוק של 45.1% במחצית הראשונה של 2008. בשבוע שעבר השיקה צבר סדרת סלטים חדשה בשוק המקומי ("סלטי השף"), בשיתופו של השף רפי כהן ממסעדת רפאל.

מול אסם מחזיקה קבוצת שטראוס בחברת סברה, המרכזת את פעילות הסלטים המצוננים שלה בארה"ב, ונחשבת לחברה המובילה בתחומה שם (ופועלת גם בבריטניה). מולה פועלת אסם באמצעות חברת Tribe, בעלת נתח השוק השלישי בגודלו בארה"ב. המותג Athenos הוא העומד בין השניים, והוא שייך לענקית המזון האמריקנית קראפט (המוכרת לצרכן הישראלי מגבינת "פילדלפיה").

אסם